2021-02-02
A Covid által sújtott tavalyi évben sikeres és abszolút értelemben véve is eseménydús évet zárt a Peugeot Európában és globálisan egyaránt, az elért eredmények pedig további növekedést prognosztizálnak 2021-re és azon túl is.
A gyártókapacitást meghaladó érdeklődés, különösen népszerű elektromos modellek, új értékesítési csatornák és motorsport-tevékenységek: habár a koronavírus pandémia közvetlen és áttételes hatásai alól a Peugeot sem vonhatta ki magát, az autógyártó halmozta a pozitív eredményeket a különösen nagy kihívásokat hozó 2020-as évben.
A Peugeot globális jelenlétének szinte minden színterén: a hat fő értékesítési térség közül ötben növelni tudta piaci részesedését. Európában egy tized százalékponttal erősítette jelenlétét a márka, olyan meghatározó országokban gyarapítva piacrészét, mint Franciaország, Spanyolország vagy Olaszország. Szintén nőtt a Peugeot piaci fajsúlya Ausztriában, a Cseh Köztársaságban, Norvégiában, Ukrajnában, Észtországban, Lettországban, Izlandon, Szlovéniában, Görögországban, Portugáliában és Írországban, valamint további tizenegy Európán kívüli nemzeti vagy regionális piacon.
A márka magyarországi történetében is emlékezetes lesz a 2020-as év. „A járványhelyzet ellenére sikeres évet zártunk, hiszen a Peugeot márka piaci része elérte a 2,73 százalékot – öt éve nem volt ilyen magas a részesedésünk!” – hangsúlyozta Bálint Zsófia, a Peugeot magyarországi márkaigazgatója. „Az, hogy az összességében csökkenő eladásokon belül erősíteni tudtuk jelenlétünket, két termékcsoportunknak is köszönhető. Az egyik a nagycsaládos programban kiválóan teljesítő, hétszemélyes modellek – a Rifter egyterű és az 5008 szabadidőjármű –, a másik az Európai Év Autója díjat elnyert 208 kisautó és testvére, a vadonatúj 2008-as SUV.”
Mindezt különösen erős modellkínálatának, illetve optimális hajtáslánc-mixének köszönheti a Peugeot. A Peugeot szabadidőjármű-kínálata (2008, 3008 és 5008) a második legnépszerűbb Európában, a vállalat magyarországi eladásaiból pedig több mint 50 százalékkal részesedtek, emlékeztetett Bálint Zsófia. Az eladott járművek 10%-a frissen bevezetett, folyamatosan bővülő tisztán elektromos (BEV) palettáról kerül ki, míg a hibridek az érintett modellcsaládok értékesítésének 17%-át teszik ki: a Peugeot 508 és 3008 modellek minden hatodik ügyfele benzin-elektromos hajtáslánccal vásárolja meg járművét.
Az elektromos átállás világszerte az autóipar egyik legfontosabb rövid távú stratégiai feladata, nem utolsósorban azért, mert a gyártók túlnyomó többsége számára ez az egyetlen módja annak, hogy teljesítsék az egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásokat. A Peugeot-ra rövid távon nem nehezedik ilyen nyomás, hiszen különösen takarékos, új generációs benzin- és dízelmotorjaival a márka jelenlegi modellpalettája Európában az abszolút legalacsonyabb CO2-kibocsátással büszkélkedhet[1], és a tradicionális autógyártók közül világszinten is a legkedvezőbb értékeket[2] nyújtja.
„Hosszú távon ugyanakkor a széndioxid-kibocsátás alacsony szinten tartásához elengedhetetlen az elektromos és hibrid hajtású gépkocsik forgalmazása, erre pedig már most 100%-ban felkészült a Peugeot hálózata.” – árnyalta a helyzetet Bálint Zsófia, aki szerint a részben vagy teljesen elektromos típusok térnyerésével további, számottevő javulás várható ezen a téren.
A Peugeot eladásainak jelenleg 6,1 százalékát teszik ki az emissziómentes közlekedésre alkalmas (hálózatról tölthető) típusok, ez azonban már a közeljövőben tovább erősödhet. „Az elektromos 208 és 2008 modellek, a plug-in hibrid 508 és 3008 típusok mellé hamarosan érkezik a 360 lóerős 508 Peugeot Sport Engineered, amely teljesítményével és hatékonyságával unikum lesz a piacon, valamint jól tükrözi a márka prémium törekvéseit is.” – világított rá a márkaigazgató arra a markáns paradigmaváltására, amelyet az elmúlt években a márka új típusai képviseltek, és amelyet a legrangosabb szakmai fórumokon is elismertek.
Az elektromos átállásból a Peugeot haszonjármű ágazata is kiveszi a részét. 2020-ban fontos volt a márka furgonkínálatának elektrifikációja: a sort az e-Expert nyitotta meg, majd bemutatkozott az e-Boxer, 2021 során pedig a Partner kínálata is tisztán elektromos hajtáslánccal bővül. A könnyű haszonjárművek piaca rendkívül jól reagált a Peugeot emissziómentes fejlesztésére; az e-Expert az év végén elnyerte a 2021. év nemzetközi könnyű haszonjárműve (IVOTY) címet.
Szintén kulcsfontosságú az a fejlesztés, amely a globális haszonjármű-piac egyik legnagyobb szegmensét nyitja meg a Peugeot előtt. A Landtrek pick-up a fejlődő világ piacain (Latin-Amerika, Afrika) erősíti meg a francia márka pozícióját, visszautalva azokra a robusztus modellekre (Peugeot 504 és 505), amelyek a XX. század utolsó harmadában a megbízhatóság és tartósság jelképévé tették a Peugeot-t ugyanitt.
Visszakanyarodva Európához és a személygépkocsik piacához: 2020-ban elsöprően sikeresnek bizonyult a vadonatúj Peugeot 208. A városi kisautó világszerte huszonhét jelentős autóipari díjban és elismerésben – köztük a 2020. Év Autója címben – részesült.
A városi modell SUV társával, a Peugeot 2008-cal együtt 14 százalékkal részesült a Peugeot eladásaiból. Rajtuk kívül a Peugeot 3008 szabadidőjármű, valamint a Rifter és Partner haszonjárművek is dobogós helyen végeztek saját szegmensükben. Az általános érdeklődésnek köszönhetően 2019-hez viszonyítva 15%-kal nőtt a megrendelt gépkocsik aránya: a gyártási kapacitást meghaladó kereslet jól tervezhetővé teszi a soron következő időszakot, és megnyitja a lehetőséget a kapacitásbővítés előtt.
A sikerekhez persze a megfelelő hosszú távú stratégia és a minden szempontból erős termékkínálat mellett az is kellett, hogy a Peugeot gyorsan és jól reagáljon a 2020 tavaszán megváltozott piaci helyzetre.
A Peugeot által létrehozott, komplex online értékesítési rendszeren keresztül az ügyfelek a konfigurálástól kezdve a hitelképességi vizsgálat elvégzésén át a biztosítás megkötéséig végigmehetnek az autóvásárlás fázisain anélkül, hogy kitennék a lábukat az utcára, majd végül otthonukban, tökéletesen higiénikus körülmények között vehetik át vadonatúj autójukat.
A rendszerrel szerzett kezdeti tapasztalatok több mint biztatóak voltak, így idén áprilisra további hét európai országban (a német, spanyol, olasz, holland, belga, portugál és osztrák piacokon) is megnyílnak a Peugeot internetes értékesítési csatornái – éppen időben ahhoz, hogy kiszolgálják a megújult Peugeot 3008 / 5008 modellpáros iránt várható keresletet.
Ami a 2021-es várakozásokat illeti, a Peugeot-nak minden oka megvan a bizakodásra. „A márka palettája friss és fiatalos, innovatív, minőségi és környezetbarát. Ráadásul az év során megújul a márka egyik legfontosabb típusa, a Peugeot 308: a 2014-ben az Év Európai Autójának megválasztott alsó-középkategóriás modell új generációja, amely a díjnyertes, moduláris EMP2 platform legújabb fejlesztéseit alkalmazva állít új mércét a C-szegmensben.” – foglalta össze az év egyik legfontosabb újdonságát Bálint Zsófia.
A másik lényeges, nagy presztízsű fejlesztés, hogy idén kerül piacra minden idők legerősebb Peugeot modellje, a 360 lóerős, kombi és szedán karosszériával egyaránt elérhető 508 Peugeot Sport Engineered (PSE) középkategóriás sportmodell. A nagyteljesítményű plug-in hybrid változat bevezetésével párhuzamosan a Peugeot a motorsport világában is meghonosítja a benzin-elektromos technológiát: a vállalat 2020 végén mutatta be azt a 750 lóerős hibrid versenyautót, amellyel a márka 2022-től visszatér a hosszú távú világbajnokságba (WEC).
A dátum szimbolikus jelentőségű, hiszen pontosan tíz évvel korábban, 2012-ben egy másik hibrid: a dízel-elektromos Peugeot 908 Hybrid4 volt hivatott ismét megszerezni a francia márka számára Le Mans koronáját. A hibridek korszakát bevezető versenyautónak akkor nem állt módjában bizonyítani, ez pedig most még izgalmasabbá teszi a hibrid Peugeot visszatérését a WEC világbajnokságba.
Összegezve; egy kihívásokkal teli 2020-as év után, egy sokkal izgalmasabb, újdonságokban gazdag 2021-es évet vár minden korábbinál felkészültebben a Peugeot márka és hazai képviselete.
forrás: P Automobil Import Kft. - hivatalos sajtóközleménye
[1] https://www.jato.com/jato-dynamics-analysis-of-eu-co2-emissions-in-2020/
[2] https://www.moneyshake.com/shaking-news/miscellaneous/minute-of-motor-manufacturing-visualised
A Peugeot hibrid változatokkal bővíti 508 és 3008 modellsorozatait; az első konnektoros hibrid modellekre egy év múlva lehet számítani. A vásárlók választhatnak majd ötajtós, kombi vagy SUV modellt, két- vagy négykerék-hajtással, 225 vagy 300 lóerős teljesítménnyel.
A Peugeot márka vezetője félmillió támogató esetén fogja megvizsgálni az e-Legende sorozatgyártásának esélyeit.
Nem könnyű manapság a szabadidő-autók ellen, még az örökzöld kompakt kategória kiválóságainak sem. A tavaly átdolgozott 308-as mindenesetre megpróbálja.
Bár épp a napokban temettek el egy nagy sikerű tanulmányt, most előszedtek egy másikat a Peugeot-nál. A kilenc éve bemutatott SR1-ről tettek ki egy képet a Twitterre egy rejtélyes üzenettel.
A környezet védelme és a menetdinamika javítása nem feltétlenül zárja ki egymást. A Peugeot Sport már egy olyan jövőre készül, ahol részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok biztosítják a márkától elvárt dinamizmust.
Toronymagasan győzött a Peugeot a J.D. Power nagy-britanniai megbízhatósági felmérésén nem csupán a tömegpiaci márkák között, hanem a teljes piacon.
Néhány hónappal a limuzin után megérkezett hazánkba a Peugeot 508 kombi változata. A gyökeres átalakuláson átesett új 508 SW-t alacsony, dinamikus sziluett és nagyon ütős dizájn jellemzi, mely a sportos eleganciát sikeresen ötvözi a praktikus szempontokkal. Az 508 SW forgalmazása benzin- és dízelmot...
Két villanymotort pakoltak a 200 lóerős benzinmotorja mellé, így lett tényleg sportos a Peugeot új sporthibridje, a 3008 GT Hybrid4. Fullra töltve az első száz kilométeren még így is elmegy 1,3 literrel a crossover.
A Peugeot Boxer a 2019-es szabadidőautó-kiállításra vagány járművé változott, mely minden kalandra készen áll. Akárcsak a Peugeot Rifter 4×4 Concept, ez a modell is terepre termett, Dangel-féle összkerékhajtással, speciális gumiabroncsokkal és megemelt hasmagassággal. Tíz négyzetméteres lakóterében ...
Európa első számú autóipari szaklapjának szerkesztői a személyautók kategóriájában az új generációs 208 projektet felügyelő Guillaume Clerc-nek ítélték oda a nagy becsben tartott Eurostars díjat. Ez nem az első elismerés, amelyet újdonságaival érdemel ki a Peugeot.
Két jelentős brit autós magazin is most adta át saját Év Autója díjait. A Peugeot 208, a Peugeot Rifter és a Peugeot Partner egyaránt a díjazottak között volt.
Elődje kiváló teljesítményét megismételve az új generációs Peugeot 2008 városi szabadidőjármű is a létező legjobb, ötcsillagos eredményt érte el az Euro NCAP napokban zárult őszi vizsgálat-sorozatán.
Az esetleges hibák valós idejű keresésére, azonosítására és megoldására kínál rugalmas és hatékony megoldást az a hordható elektronikus berendezés, amely a Peugeot globális gyártóhálózatában teljesít szolgálatot – és amely egyáltalán nem véletlenül emlékeztet egy népszerű tudományos-fantasztikus fil...
Évek óta tudatosan csökkenti flottaszintű emisszióját a Peugeot, ezért a francia márka most külön erőfeszítések nélkül képes teljesíteni azokat az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási előírásokat, amelyek több autógyártó vezetőinek most álmatlan éjszakákat okoznak.
2020. március 2-án genfben az új PEUGEOT 208-at választotta az Év Autójává a 60 szakújságíróból álló nemzetközi zsűri. A zsűri tagjai nagyra értékelték a széles motorválasztékot, mely szabad választást enged az ügyfelek számára az elektromos, benzines és dízel hajtásláncok révén.
A Peugeot 106 Rallye amolyan utcai versenyautó volt, hiszen azért készült, hogy belépő osztályokban rallizzanak vele a fiatalok. De van, akinek még ilyen kicsi kasztniban is kevés 100 lóerő.
Amikor a francia vízisí-specialista Method úgy döntött, megtervezi a tökéletes vontatóhajót, tudta, hogy a legkiválóbb francia szakértőkkel kíván együttműködni. Magától értetődő választás volt a Peugeot Design Lab.
A francia márka kínálatának egyik legöregebb darabja a 2013-ban bevezetett 308-as, amelyet, úgy néz ki, egy kicsit még piacon kell tartani, ezért egy újabb frissítésnek vetették alá.
Valószínűleg a Peugeot stratégái is felismerték, hogy a jelenlegi választékban szükségtelenül sok a hasonló jellegű szabadidőautó, így a 3008-as utódjának kicsit más szerepet szánnak.
A PSA nem az egyetlen autógyártó, amely Android alapú fedélzeti rendszerekre vált, de eddig az egyik legnagyobb. Az átálláshoz persze idő kell: a PSA csoport 2023-tól alkalmazza majd az új, alapjaiban szabad forráskódú Android Automotive OS-t.
Jelenlegi többcélú platformjait 2025-re elektromos, teljes körűen moduláris architektúrákkal váltja ki a Peugeot. Elsőként az EMP2 struktúra helyébe lépő eVMP padlólemez jelenik meg a piacon.
A Peugeot 210 éves történetében jó néhány fantasztikus dizájn született, ám az alkotók neve többnyire feledésbe merült. Ezt a hiányosságot igyekszünk most orvosolni.
Kiemelkedő és mindenkit meglepő eredménnyel zárta az ismert spanyol szakfolyóirat jávorszarvas-tesztjét a Peugeot első tisztán elektromos kisautója, az e-208.
Alighogy megjelent a színen, nyomban egy rendkívül értékes elismeréssel kezdte karrierjét a Peugeot vadonatúj elektromos városi autója.
A Peugeot közel negyven éve működteti azt a különleges szervezetet, amely veterán típusainak alkatrész-ellátását hivatott biztosítani. Részben erre a páratlan háttérre, részben munkatársainak szakértelmére támaszkodva a márka most egy újabb, különleges szolgáltatást is nyújt azon ügyfeleinek, akiket...
Két sikeres korszaka volt a Peugeot-nak a rali-világbajnokságon. A 2000-es évek első éveiben, a WRC-korszak hajnalán a 206-ossal verték végig világot, és nyertek ők két bajnoki címet a legendás B-csoportos időkben is: 1985-ben és '86-ban a 205 T16-tal. Utóbbiak egyikéért, egy szép múltú példányért a...
Az idén februárban megrendezett Australian Open tenisztornán kilencedik alkalommal győzött, és ezzel új rekordot állított fel Novak Djokovic, a világ jelenlegi (és minden idők egyik) legjobb teniszezője. A szerb sportoló évek óta áll kapcsolatban a teniszsport egyik legelhivatottabb támogatójával, a...
Villanyautó ugyan lehet drága luxuscikk, de még azt sem csak a gyorsulásért veszik, hanem mert olcsóbban lehet vele nagyot menni. A piac alsóbb régióiban viszont csak két dolog számít: mennyit spórolok vele, és elég-e a hatótáv a napi menetre. Itt van két olyan megoldás az egyenletre, amiben elhagyt...
A Stellantis a világon az elsők között hidrogén üzemanyagcellás könnyű haszonjárművet mutatott be, méghozzá egyedülálló, hibrid konfigurációban. Ez a Citroën ë-Jumpy Hydrogen, amelyről a napokban érkeztek meg az első képek és információk. Ma pedig a Peugeot emblémás testvérmodellje, az e-Expert Hydr...
A Peugeot bemutatta vadonatúj versenyautója, a Hypercar 9X8 prototípusát, melynek végleges változata 2022-ben debütál majd a a WEC-sorozatban, a FIA hosszútávú világbajnokságán. A rendhagyó formatervű, hátsó szárny nélküli 9X8 680 lóerőt képes leadni és négykerék-meghajtású.
2021. július 28-án Magyarországra is megérkezett az 508 Peugeot Sport Engineered Az 508 különleges kivitele egy sajtóreggeli keretében mutatkozott be a szaksajtó hazai képviselőinek.
A francia haditechnikán lehet azzal viccelődni, hogy a legfontosabb innovációjuk a fehér zászló, ugyanakkor a francia idegenlégiósok kapcsán már nem jellemzőek a szarkasztikus poénok.
Minden idők legsikeresebb ralipilótája a Peugeot gazdag történelmének igazi gyöngyszemével vett részt az idei Mont-Blanc Morzine ralin.
Október végén a német Car Of The Year (GCOTY) zsűrije kihirdette döntését: az új Peugeot 308 a kompakt kategória (25 ezer euró alatti nyitóár) győztese lett, maga mögé utasítva 9 gyártó 11 konkurens modelljét.
A Peugeot a 308-ast, ahogy az EMP2 padlólemezre épülő összes modellt, csak benzines és hibrid hajtással tervezte piacra dobni.
Kiválóság és szenvedély : ezek a Nemzetközi Év Női Autója választáson a legfontosabb szempontok a zsűri számára, amely az új PEUGEOT 308-at a városi autó kategóriában Év Autójává választotta. „Kiváló autó a biztonság, a vezethetőség, a technológia, a design és a környezeti hatékonyság szempontjából...
Az elektromos furgonok egyre inkább alternatívát jelenthetnek a dízelekkel szemben városban. Olcsóbban tankolhatók, és már kevesebb kompromisszumokat kell meghozni velük.
A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.