Szervízbejelentkezés Tesztvezetés Ajánlatkérés Kapcsolat rólunk új autó készletes autók használtautó szolgáltatások hírek Tartós bérlet bérautó karrier
  • Renault
  • Dacia
  • Nissan
  • Peugeot
  • Toyota
  • Opel
  • Suzuki
  • Kia
  • LEXUS

Az évtized végéig stabil lábakon áll a Peugeot tervezett CO2-programja

Peugeot

2020-02-14

Évek óta tudatosan csökkenti flottaszintű emisszióját a Peugeot, ezért a francia márka most külön erőfeszítések nélkül képes teljesíteni azokat az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási előírásokat, amelyek több autógyártó vezetőinek most álmatlan éjszakákat okoznak.

Jövőre 95, öt év múlva 81, az évtized végére pedig 59 g/km-ben határozta meg az Európai Unió azt a széndioxid-kibocsátási határértéket, amelyet az autópiaci szereplőkkel szemben készülnek érvényesíteni. Amennyiben egy autógyártó Európában eladott járműveinek súlyozott átlagos CO2-kibocsátása meghaladja ezt az értéket, rendkívül magas – akár a cég teljes éves jövedelmét (EBIT) meghaladó mértékű – bírságokra számíthat. Fontos adalék, hogy a fent említett határértékek csupán irányszámok: valójában minden márkára más és más konkrét limit vonatkozik, mégpedig az Európában forgalmazott típusaik átlagos menetkész tömegétől függően. Minél könnyebb autókat gyárt egy cég, annál szigorúbb követelményeket támasztanak vele szemben.

A Peugeot és társmárkáinak gyártmányai évek óta a legkönnyebbek közé tartoznak Európában, köszönhetően az új generációs, nagy szakítószilárdságú acélötvözeteket alkalmazó architektúrák folyamatos bevezetésének. A cégcsoport típusainak átlagos tömege már 2017-ben is csak 1273 kg volt, miközben a piaci átlag ugyanekkor elérte a 1390 kg-ot . Ez pedig azt jelenti, hogy a francia autógyártónak jövőre nem 95, hanem 91 g/km-re kell csökkentenie flottája átlagos széndioxid-kibocsátását.

Ez a rendkívül komoly kihívás sem állítja ugyanakkor teljesíthetetlen feladat elé a Peugeot-t.
A termékpaletta folyamatos megújulásának, a meglévő motorizációkat érintő többszáz apróbb innovációnak, valamint az új alternatív hajtásláncok megjelenésének köszönhetően teljesíthető mind az idei 95, mind pedig a még szigorúbb jövő évi 91 g/km határérték.
Erről 2019 októberében Jean-Philippe Imparato vezérigazgató nyilatkozott Európa első számú autóipari szaklapjának, az Automotive News Europe-nak . „Nem fogunk bírságot fizetni. Gyártásunkat már most a [2020-ban] hatályba lépő emissziós előírásokhoz igazítjuk, januártól pedig hetente ellenőrizzük, hogy teljesítjük-e az aktuális uniós előírásokat.”

Ehhez a már említett, folyamatos tömegcsökkentés mellett a modellpaletta és a hajtáslánc-választék gondos megtervezésére is szükség volt. Miközben egyes gyártók teljesen száműzték kínálatukból a dízelmotorokat, a Peugeot kitart – párhuzamosan a részben vagy teljesen elektromos hajtásokkal – a technológia mellett, és azt környezetvédelmi szempontból a lehető legmagasabb szintre fejlesztve kínál minden eddiginél ésszerűbb alternatívát vásárlóinak.

A független vizsgálatok rendre igazolják, hogy a modern dízelmotorok hatalmas előrelépést tettek a kritikus károsanyagok (koromrészecske, nitrogén-oxidok) semlegesítése terén, a mindennapi használatban akár tisztábban is üzemeltethetők, mint a benzinmotorok. Utóbbiakat szintén folyamatos fejlesztésekkel teszi mind versenyképesebbé a Peugeot; az autógyártó technológiai kompetenciájának ékes példája, hogy modern benzinmotorjai teljesítmény-osztályuk legkiválóbb tagjainak számítanak. Ezt igazolják azok az aranyérmek is, amelyeket a márka az elmúlt közel másfél évtized során előbb az 1,6 literes, majd legutóbb az 1,2 literes turbómotorjával évről évre elnyert az Év Motorja nemzetközi versenyen.

A belső égésű motorok mellett megjelennek a márka kínálatában a részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok is, méghozzá nem a pillanatnyi divathoz, hanem teljes mértékben a felhasználói szokásokhoz igazodva. Az emissziós normák teljesítése szempontjából a lehető legjobb pillanatban újul meg a márka kisautó-kínálata. A közelmúltban bemutatott második generációs 208-as és 2008-as típusok vadonatúj padlólemezre épülnek, és nem csak modern, tiszta üzemű belső égésű motorokkal, hanem most először zéró helyi károsanyag-kibocsátású, tisztán elektromos hajtásláncokkal is elérhetők lesznek Magyarországon is.

Már most látható, hogy a piac pozitívan reagál a kezdeményezésre: az e-208 típus iránti kezdeti érdeklődés jóval meghaladta az autógyártó reményeit, a prognosztizált 10 százalék helyett a vásárlók negyede keresi célzottan ezt a típust. Mivel a Peugeot tartósan képes az éves kapacitás 20 százalékát villanymotorral gyártani, a növekvő kereslet hosszú távon sem fog fennakadást okozni a vállalat működésében, valamint a kiszállítások ütemezésében.


Miközben a városi használatra optimalizált kisautók tisztán elektromos hajtásláncot kapnak, a családi és üzleti vásárlók körében egyaránt igen népszerű modellek (az 508-as szedán és kombi, valamint a 3008-as szabadidőjármű) kínálatát az univerzális felhasználást messzemenőkig támogató plug-in hibrid hajtásláncokkal erősíti a Peugeot.

A gyártó fejlett villamosítási programjában további lehetőségek is rejlenek: a márka már középtávon részben vagy teljesen elektromos sportmodellekkel egészíti ki kínálatát, így téve hitet a teljes körű emissziócsökkentés mellett. Ez egyben azt is jelenti, hogy – más márkákkal ellentétben –a Peugeot-nak nem kell a modellkínálat megnyirbálásával küzdenie a kibocsátási normák eléréséért: ellenkezőleg, új bevezetésekkel kerülhet közelebb a kitűzött környezetvédelmi célokhoz.

Illusztrációk: Peugeot, Infografikák: PA Consulting (paconsulting.com)

forrás: P. Automobil Import Kft. - hivatalos sajtó közleménye

további hírek

2018-09-25 Jövőre jönnek az erős hibrid Peugeot-ok

A Peugeot hibrid változatokkal bővíti 508 és 3008 modellsorozatait; az első konnektoros hibrid modellekre egy év múlva lehet számítani. A vásárlók választhatnak majd ötajtós, kombi vagy SUV modellt, két- vagy négykerék-hajtással, 225 vagy 300 lóerős teljesítménnyel.

2018-10-08 Visszatér a Peugeot 504 Coupé, ha a vásárlók is akarják

A Peugeot márka vezetője félmillió támogató esetén fogja megvizsgálni az e-Legende sorozatgyártásának esélyeit.

2018-11-06 Férfias meló – Peugeot 308 GT teszt

Nem könnyű manapság a szabadidő-autók ellen, még az örökzöld kompakt kategória kiválóságainak sem. A tavaly átdolgozott 308-as mindenesetre megpróbálja.

2019-02-18 Újra előveszi a Peugeot az SR1-et

Bár épp a napokban temettek el egy nagy sikerű tanulmányt, most előszedtek egy másikat a Peugeot-nál. A kilenc éve bemutatott SR1-ről tettek ki egy képet a Twitterre egy rejtélyes üzenettel.

2019-04-04 Gyártásba kerül a 400 lóerős hibrid Peugeot 508

A környezet védelme és a menetdinamika javítása nem feltétlenül zárja ki egymást. A Peugeot Sport már egy olyan jövőre készül, ahol részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok biztosítják a márkától elvárt dinamizmust.

2019-05-09 A Peugeot az abszolút legmegbízhatóbb márka a J. D. Power 2019-es megbízhatósági felmérésén

Toronymagasan győzött a Peugeot a J.D. Power nagy-britanniai megbízhatósági felmérésén nem csupán a tömegpiaci márkák között, hanem a teljes piacon.

2019-06-24 Itthon is debütált az új Peugeot 508 kombi

Néhány hónappal a limuzin után megérkezett hazánkba a Peugeot 508 kombi változata. A gyökeres átalakuláson átesett új 508 SW-t alacsony, dinamikus sziluett és nagyon ütős dizájn jellemzi, mely a sportos eleganciát sikeresen ötvözi a praktikus szempontokkal. Az 508 SW forgalmazása benzin- és dízelmot...

2019-08-30 300 lóerős konnektoros hibridet kapott a Peugeot 3008

Két villanymotort pakoltak a 200 lóerős benzinmotorja mellé, így lett tényleg sportos a Peugeot új sporthibridje, a 3008 GT Hybrid4. Fullra töltve az első száz kilométeren még így is elmegy 1,3 literrel a crossover.

2019-09-27 Terep-lakóautó a Peugeot-tól

A Peugeot Boxer a 2019-es szabadidőautó-kiállításra vagány járművé változott, mely minden kalandra készen áll. Akárcsak a Peugeot Rifter 4×4 Concept, ez a modell is terepre termett, Dangel-féle összkerékhajtással, speciális gumiabroncsokkal és megemelt hasmagassággal. Tíz négyzetméteres lakóterében ...

2019-10-10 Hatalmas szakmai elismerésében részesült a Peugeot 208

Európa első számú autóipari szaklapjának szerkesztői a személyautók kategóriájában az új generációs 208 projektet felügyelő Guillaume Clerc-nek ítélték oda a nagy becsben tartott Eurostars díjat. Ez nem az első elismerés, amelyet újdonságaival érdemel ki a Peugeot.

2019-11-12 Három Év Autója díjat söpört be a Peugeot

Két jelentős brit autós magazin is most adta át saját Év Autója díjait. A Peugeot 208, a Peugeot Rifter és a Peugeot Partner egyaránt a díjazottak között volt.

2019-12-18 Maximális biztonságot kínál az új Peugeot 2008

Elődje kiváló teljesítményét megismételve az új generációs Peugeot 2008 városi szabadidőjármű is a létező legjobb, ötcsillagos eredményt érte el az Euro NCAP napokban zárult őszi vizsgálat-sorozatán.

2020-01-16 Sci-fi szemüveg segíti a munkát a Peugeot gyártóüzemeiben

Az esetleges hibák valós idejű keresésére, azonosítására és megoldására kínál rugalmas és hatékony megoldást az a hordható elektronikus berendezés, amely a Peugeot globális gyártóhálózatában teljesít szolgálatot – és amely egyáltalán nem véletlenül emlékeztet egy népszerű tudományos-fantasztikus fil...

2020-03-03 Az új 208 nyerte az Év Autója díjat 2020-ban

2020. március 2-án genfben az új PEUGEOT 208-at választotta az Év Autójává a 60 szakújságíróból álló nemzetközi zsűri. A zsűri tagjai nagyra értékelték a széles motorválasztékot, mely szabad választást enged az ügyfelek számára az elektromos, benzines és dízel hajtásláncok révén.

2020-04-17 Gyémántkemény oroszlán

A Peugeot 106 Rallye amolyan utcai versenyautó volt, hiszen azért készült, hogy belépő osztályokban rallizzanak vele a fiatalok. De van, akinek még ilyen kicsi kasztniban is kevés 100 lóerő.

2020-05-13 Vízen is jól hasít a Peugeot

Amikor a francia vízisí-specialista Method úgy döntött, megtervezi a tökéletes vontatóhajót, tudta, hogy a legkiválóbb francia szakértőkkel kíván együttműködni. Magától értetődő választás volt a Peugeot Design Lab.

2020-06-11 Megújul a Peugeot 308-as

A francia márka kínálatának egyik legöregebb darabja a 2013-ban bevezetett 308-as, amelyet, úgy néz ki, egy kicsit még piacon kell tartani, ezért egy újabb frissítésnek vetették alá.

2020-07-13 Terepkupét faragnak a Peugeot 3008-asból?

Valószínűleg a Peugeot stratégái is felismerték, hogy a jelenlegi választékban szükségtelenül sok a hasonló jellegű szabadidőautó, így a 3008-as utódjának kicsit más szerepet szánnak.

2020-08-24 Android rendszerre állítja át autóit a Peugeot csoport

A PSA nem az egyetlen autógyártó, amely Android alapú fedélzeti rendszerekre vált, de eddig az egyik legnagyobb. Az átálláshoz persze idő kell: a PSA csoport 2023-tól alkalmazza majd az új, alapjaiban szabad forráskódú Android Automotive OS-t.

2020-09-11 Villamosított padlólemezekre vált a Peugeot

Jelenlegi többcélú platformjait 2025-re elektromos, teljes körűen moduláris architektúrákkal váltja ki a Peugeot. Elsőként az EMP2 struktúra helyébe lépő eVMP padlólemez jelenik meg a piacon.

2020-10-30 Az oroszlán kreatív álmodói

A Peugeot 210 éves történetében jó néhány fantasztikus dizájn született, ám az alkotók neve többnyire feledésbe merült. Ezt a hiányosságot igyekszünk most orvosolni.

2020-11-13 Peugeot e-208 futómű-teszt: sportos és biztonságos

Kiemelkedő és mindenkit meglepő eredménnyel zárta az ismert spanyol szakfolyóirat jávorszarvas-tesztjét a Peugeot első tisztán elektromos kisautója, az e-208.

2020-12-03 A Peugeot e-208 az Év elektromos járműve

Alighogy megjelent a színen, nyomban egy rendkívül értékes elismeréssel kezdte karrierjét a Peugeot vadonatúj elektromos városi autója.

2021-01-11 Gyári restaurátor műhely nyílt a Peugeot-nál

A Peugeot közel negyven éve működteti azt a különleges szervezetet, amely veterán típusainak alkatrész-ellátását hivatott biztosítani. Részben erre a páratlan háttérre, részben munkatársainak szakértelmére támaszkodva a márka most egy újabb, különleges szolgáltatást is nyújt azon ügyfeleinek, akiket...

2021-02-02 Kiváló évet tudhat maga mögött a Peugeot

A Covid által sújtott tavalyi évben sikeres és abszolút értelemben véve is eseménydús évet zárt a Peugeot Európában és globálisan egyaránt, az elért eredmények pedig további növekedést prognosztizálnak 2021-re és azon túl is.

2021-03-16 350 milliót ért valakinek ez a szép múltú Peugeot

Két sikeres korszaka volt a Peugeot-nak a rali-világbajnokságon. A 2000-es évek első éveiben, a WRC-korszak hajnalán a 206-ossal verték végig világot, és nyertek ők két bajnoki címet a legendás B-csoportos időkben is: 1985-ben és '86-ban a 205 T16-tal. Utóbbiak egyikéért, egy szép múltú példányért a...

2021-04-09 Djokovic új ásza a Peugeot e-208

Az idén februárban megrendezett Australian Open tenisztornán kilencedik alkalommal győzött, és ezzel új rekordot állított fel Novak Djokovic, a világ jelenlegi (és minden idők egyik) legjobb teniszezője. A szerb sportoló évek óta áll kapcsolatban a teniszsport egyik legelhivatottabb támogatójával, a...

2021-05-06 BOLLORÉ BLUECAR ÉS PEUGEOT 106 ELECTRIC teszt

Villanyautó ugyan lehet drága luxuscikk, de még azt sem csak a gyorsulásért veszik, hanem mert olcsóbban lehet vele nagyot menni. A piac alsóbb régióiban viszont csak két dolog számít: mennyit spórolok vele, és elég-e a hatótáv a napi menetre. Itt van két olyan megoldás az egyenletre, amiben elhagyt...

2021-06-09 A Peugeot is bemutatta hidrogénhajtású elektromos furgonját

A Stellantis a világon az elsők között hidrogén üzemanyagcellás könnyű haszonjárművet mutatott be, méghozzá egyedülálló, hibrid konfigurációban. Ez a Citroën ë-Jumpy Hydrogen, amelyről a napokban érkeztek meg az első képek és információk. Ma pedig a Peugeot emblémás testvérmodellje, az e-Expert Hydr...

2021-07-07 Megmutatták a Peugeot új hibrid versenyautóját

A Peugeot bemutatta vadonatúj versenyautója, a Hypercar 9X8 prototípusát, melynek végleges változata 2022-ben debütál majd a a WEC-sorozatban, a FIA hosszútávú világbajnokságán. A rendhagyó formatervű, hátsó szárny nélküli 9X8 680 lóerőt képes leadni és négykerék-meghajtású.

2021-08-02 Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága

2021. július 28-án Magyarországra is megérkezett az 508 Peugeot Sport Engineered Az 508 különleges kivitele egy sajtóreggeli keretében mutatkozott be a szaksajtó hazai képviselőinek.

2021-09-06 Katonai járműveknek ad alapot a Peugeot pickupja és az elektromos furgonja

A francia haditechnikán lehet azzal viccelődni, hogy a legfontosabb innovációjuk a fehér zászló, ugyanakkor a francia idegenlégiósok kapcsán már nem jellemzőek a szarkasztikus poénok.

2021-10-15 Különleges Peugeot-val versenyzett Sebastien Loeb

Minden idők legsikeresebb ralipilótája a Peugeot gazdag történelmének igazi gyöngyszemével vett részt az idei Mont-Blanc Morzine ralin.

2021-11-17 A Peugeot 308 az év kompakt német autója lett

Október végén a német Car Of The Year (GCOTY) zsűrije kihirdette döntését: az új Peugeot 308 a kompakt kategória (25 ezer euró alatti nyitóár) győztese lett, maga mögé utasítva 9 gyártó 11 konkurens modelljét.

2022-01-13 Hatékonynak ígérkezik az elektromos Peugeot 308-as

A Peugeot a 308-ast, ahogy az EMP2 padlólemezre épülő összes modellt, csak benzines és hibrid hajtással tervezte piacra dobni.

2022-02-17 AZ ÚJ PEUGEOT 308 KATEGÓRIAGYŐZTES A NEMZETKÖZI ÉV NŐI AUTÓJA VÁLASZTÁSON

Kiválóság és szenvedély : ezek a Nemzetközi Év Női Autója választáson a legfontosabb szempontok a zsűri számára, amely az új PEUGEOT 308-at a városi autó kategóriában Év Autójává választotta. „Kiváló autó a biztonság, a vezethetőség, a technológia, a design és a környezeti hatékonyság szempontjából...

2022-03-07 Csend és béke honol ebben a Peugeot-ban

Az elektromos furgonok egyre inkább alternatívát jelenthetnek a dízelekkel szemben városban. Olcsóbban tankolhatók, és már kevesebb kompromisszumokat kell meghozni velük.

iratkozzon fel hírlevelünkre!

A böngészője elavult!

A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.

Google Chrome Mozilla Firefox

×