2018-11-06
Nem könnyű manapság a szabadidő-autók ellen, még az örökzöld kompakt kategória kiválóságainak sem. A tavaly átdolgozott 308-as mindenesetre megpróbálja.
A Peugeot alsó-középkategóriása gazdag dicsőséglistával büszkélkedhet, ami természetesen magasra is teszi a lécet számára. A típuselőd 307-es 2002-ben elhódította az európai Év Autója címet, ami azt bizonyította, hogy a Peugeot igenis képes kiugrót produkálni a kontinensünkön megkerülhetetlen szegmensben. 2007-ben aztán jött az utód, a 308-as, amelynek második, 2013-ban debütált generációja 2014-ben hódította el a nagy presztizsű COTY (Car of the Year) trófeát. Ennyi idő alatt egyazon kategóriában kétszer is a dobogó tetejére állni nem kis bravúr (a VW Golf például 21 évet várt erre 1992 és 2013 között), de mivel a konkurenciaharc igen intenzív, a 308-as második nemzedéke sem építhetett csupán a korábbi sikerekre.
Hogy képes legyen tartani a kompaktok fejlődésének ritmusát, tavaly alaposan átdolgozták. Az oroszlán-embléma a motorházfedélről a hűtőrács közepére költözött, új rajzolatú az első kötény, az AdBlue folyadéktartály beépítése miatt pedig immár szögletes a tanknyílás fedele. A frissítés óta minden 308-asnál alap a LED-es nappali menetfény, az ugyancsak diódás hátsó lámpák ezzel szinkronban világítanak. Megkapott továbbá minden olyan vezetésbiztonsági és menetdinamikai segédberendezést, amely eddig a 3008-as (ez a modell tavaly hódította el az Év Autója díjat) és az 5008-as sajátja volt: aktív fékasszisztens és követésitávolság-figyelő, sávtartó asszisztens, fáradtságérzékelő, távfényasszisztens, táblafelismerő, aktív tempomat, holttérfigyelő, 360 fokos, kamera alapú parkolósegéd, parkolóasszisztens. A hajtáslánc terén a nem prémium kompaktok közül elsőként társították nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval, s van két új motorja is, nevezetesen a korszerűsített perifériájú, tisztább és takarékosabb 1,2-es, háromhengeres benzines (110 és 130 LE), valamint az 1,5 literes, 130 lovas turbódízel. Az erősebb benzines mellett egyébként ez is konfigurálható a nyolcgangos automatával, a korábbi hatfokozatú automatikus egység már nincs kínálatban.
A modellfrissítés bizonyítványát egy 40-50 ezer kilométeresre tervezett maratoni teszt során állítjuk ki, ennek érdekében a márkaimportőrrel karöltve kora tavasszal munkára fogtunk egy vadiúj 308-ast, mégpedig annak jelenlegi hazai topverziójában (a 270 lovas turbós-benzines GTi-t idehaza nem forgalmazzák). A GT típusjelzés a 2,0 literes csúcsdízelt takarja, amely kizárólag a nyolcfokozatú automatikus egységgel kombinálva létezik. A 180 lóerő vizuális tálalását a 18 colos felnik és a GT csomag megoldásai (krómkeretes kipufogóvégek, diszkrét tetőspoiler) is feldobják, az autó egyébként hivalkodástól mentes, józan kompakt. Az utastérben piros öltésekkel dekorált bőr-alcantara kárpit fokozza a sportos hangulatot, jól kiegészítve a márka egyik legújabb védjegyének tekinthető i-Cockpitot. A csúsztatott dimenziójú műszeregységvolán kialakítás elsőre kissé furának hat, de gyorsan megszokja az ember. A kis átmérőjű volán magasságállítása mindig olyan, hogy a vezetőülésből jól látható maradjon a két főműszer számskálája, illetve a digitális középrész alsó adatsora. És valóban, míg az ismerkedés fázisában gyakran nyújtogatja az ember a nyakát, hogy mindent lásson az adatokból, szép lassan rögzül a napi reflexekben, hogy az i-Cockpitnál nincs szükség tornamutatványokra, a sajátos tervezés valóban körültekintő volt, a vezetőhely csupán szokatlanul egyedi. Az automatikus sebességváltó úgynevezett kontaktpontos választókarja gyors átmeneteket tesz lehetővé, a előre- vagy hátramenet, az „üres” és a parkolási mód aktiválását fények is segítik.
A GT-sport első ülések nagyon kényelmesek és tényleg sportosan tartják a felsőtestet, ahogy a combtámasztás is határozott. Amolyan luxusszolgáltatásként van masszázsfunkció is (+140 000 Ft), amely két hosszabb út során bizony jó szolgálatot tett. Hátul már kevésbé attraktív a helyzet, az ülőlap lehetne hosszabb is, a vaskos C-oszlop miatt pedig korlátozott a körkilátás. Francia létére éppen a komfort dolgában lenne hol javulnia a 308-asnak, pohártartó például csak a középkonzol mély rekeszén belül található (1 db), az is egy lehajtható talpon. Az ajtózsebek öblösek, de azokon nincs olyan kialakítás, ami valamelyest megfogna egy palackot és például a telefon tárolására sincs praktikus hely. A váltókonzol elé az ott lévő ülésfűtés kapcsolói miatt nem pakolhatunk, a kesztyűtartó viszont szerencsére igen sok holmit képes elnyelni. A csúsztatható könyöklő alatt puha bélésű rekeszt találunk, a csörgő-zörgő apróságokat ide érdemes elrejteni.
A 308-as vezetése aztán sok mindent feledtet az emberrel, a kompakt kategória sajátosságait valóban értékelni tudjuk. A kormányzás meglepően közvetlen és pontos, az autó könnyedén fordul, a fékek pedig egy nagyobb kategória erősebb autójában is bőven megállnák a helyüket. A 180 lóerőtől és 400 Nm-es nyomatéktól duzzadó turbódízel hangja alig észrevehető, a hidegüzemen gyorsan átlendül. A start-stop rendszer a napi első indítást követően meglepően hamar szolgálatba lép, piros lámpához, kereszteződéshez gurulva gyorsan leállítja, majd indítja újra a motort. Az első, kb. 3500 kilométer mintegy 80%-át téli csapadékos utakon, hideg időben és a város-országút-autópálya kombó 50:30:20%-os eloszlásában teljesítette a 308-as, a 6,3 literes fogyasztási átlagot kifejezetten jónak tartottuk. A későbbiekben aztán fokozódott az igénybevétel, minek köszönhetően szeptember elején már a 20 ezredik kilométert is teljesítette a gázolajos francia, igazolva azt a teóriát, hogy előnyére válik, ha „összekopik, bejáródik” a gépezet. Az átlagfogyasztást mérő dupla menü egyikét meghagytuk a teljes futásnak, a másik a tankolásonkénti étvágyat jelzi. 9999 kilométernél megáll ugyan a számlálás, tehát újra nullázni kell, de sebaj, az eddigi két dózis végén előbb 5,8, majd 5,6 l/100 km-es értéket regisztráltunk!
Tapasztalataink összegzését és a típussal kapcsolatos egyéb információkat lapunkban időről-időre megjelentetjük. Mi is kíváncsian várjuk a folytatást, hiszen egy mai kompaktnak egyértelmű erősségei ellenére sem könnyű bizonyítania.
Tetszett
• forma, stílus
• minőség
• hajtáslánc
• fogyasztás
Nem tetszett
• kevés a praktikus tárolóhely
• korlátozott körkilátás
Összegzés
Az erős konkurencia miatt nincs könnyű dolga a 308-asnak, de a szélsőségektől mentes dizájn, a gazdag műszaki tartalom és a jó vezethetőség komoly érv mellette. Remek anyagválasztás és ehhez passzoló összeszerelési minőség jellemzi, jó választás, ha valaki egy, a tömegmodellektől eltérő típust szeretne.
Peugeot 308 GT
Összlökettérfogat: 1997 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 133 kW (180 LE) 3750/perc
Max. nyomaték: 400 Nm 2000/perc
Hossz./szél./mag.: 4253/1804/1457 mm
Tengelytáv: 2620 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1559/1553 mm
Fordulókör: 10,4 m
Tömeg/teherbírás: 1320/610 kg
Csomagtér: 470-1309 l
Üzemanyagtank: 53 l
0-100 km/h: 8,2 s
Max. sebesség: 225 km/h
Fogyasztás (város/országút/vegyes): 5,2/4,0/4,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,6 l/100 km
CO2-kibocsátás. 116 g/km
A modell alapára: 4 390 000 Ft (1.2 PureTech, 110 LE, Access)
A tesztelt verzió ára: 8 595 000 Ft
forrás:http://www.automotor.hu/teszt/ferfias-melo-peugeot-308-gt-teszt/
A Peugeot hibrid változatokkal bővíti 508 és 3008 modellsorozatait; az első konnektoros hibrid modellekre egy év múlva lehet számítani. A vásárlók választhatnak majd ötajtós, kombi vagy SUV modellt, két- vagy négykerék-hajtással, 225 vagy 300 lóerős teljesítménnyel.
A Peugeot márka vezetője félmillió támogató esetén fogja megvizsgálni az e-Legende sorozatgyártásának esélyeit.
Bár épp a napokban temettek el egy nagy sikerű tanulmányt, most előszedtek egy másikat a Peugeot-nál. A kilenc éve bemutatott SR1-ről tettek ki egy képet a Twitterre egy rejtélyes üzenettel.
A környezet védelme és a menetdinamika javítása nem feltétlenül zárja ki egymást. A Peugeot Sport már egy olyan jövőre készül, ahol részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok biztosítják a márkától elvárt dinamizmust.
Toronymagasan győzött a Peugeot a J.D. Power nagy-britanniai megbízhatósági felmérésén nem csupán a tömegpiaci márkák között, hanem a teljes piacon.
Néhány hónappal a limuzin után megérkezett hazánkba a Peugeot 508 kombi változata. A gyökeres átalakuláson átesett új 508 SW-t alacsony, dinamikus sziluett és nagyon ütős dizájn jellemzi, mely a sportos eleganciát sikeresen ötvözi a praktikus szempontokkal. Az 508 SW forgalmazása benzin- és dízelmot...
Két villanymotort pakoltak a 200 lóerős benzinmotorja mellé, így lett tényleg sportos a Peugeot új sporthibridje, a 3008 GT Hybrid4. Fullra töltve az első száz kilométeren még így is elmegy 1,3 literrel a crossover.
A Peugeot Boxer a 2019-es szabadidőautó-kiállításra vagány járművé változott, mely minden kalandra készen áll. Akárcsak a Peugeot Rifter 4×4 Concept, ez a modell is terepre termett, Dangel-féle összkerékhajtással, speciális gumiabroncsokkal és megemelt hasmagassággal. Tíz négyzetméteres lakóterében ...
Európa első számú autóipari szaklapjának szerkesztői a személyautók kategóriájában az új generációs 208 projektet felügyelő Guillaume Clerc-nek ítélték oda a nagy becsben tartott Eurostars díjat. Ez nem az első elismerés, amelyet újdonságaival érdemel ki a Peugeot.
Két jelentős brit autós magazin is most adta át saját Év Autója díjait. A Peugeot 208, a Peugeot Rifter és a Peugeot Partner egyaránt a díjazottak között volt.
Elődje kiváló teljesítményét megismételve az új generációs Peugeot 2008 városi szabadidőjármű is a létező legjobb, ötcsillagos eredményt érte el az Euro NCAP napokban zárult őszi vizsgálat-sorozatán.
Az esetleges hibák valós idejű keresésére, azonosítására és megoldására kínál rugalmas és hatékony megoldást az a hordható elektronikus berendezés, amely a Peugeot globális gyártóhálózatában teljesít szolgálatot – és amely egyáltalán nem véletlenül emlékeztet egy népszerű tudományos-fantasztikus fil...
Évek óta tudatosan csökkenti flottaszintű emisszióját a Peugeot, ezért a francia márka most külön erőfeszítések nélkül képes teljesíteni azokat az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási előírásokat, amelyek több autógyártó vezetőinek most álmatlan éjszakákat okoznak.
2020. március 2-án genfben az új PEUGEOT 208-at választotta az Év Autójává a 60 szakújságíróból álló nemzetközi zsűri. A zsűri tagjai nagyra értékelték a széles motorválasztékot, mely szabad választást enged az ügyfelek számára az elektromos, benzines és dízel hajtásláncok révén.
A Peugeot 106 Rallye amolyan utcai versenyautó volt, hiszen azért készült, hogy belépő osztályokban rallizzanak vele a fiatalok. De van, akinek még ilyen kicsi kasztniban is kevés 100 lóerő.
Amikor a francia vízisí-specialista Method úgy döntött, megtervezi a tökéletes vontatóhajót, tudta, hogy a legkiválóbb francia szakértőkkel kíván együttműködni. Magától értetődő választás volt a Peugeot Design Lab.
A francia márka kínálatának egyik legöregebb darabja a 2013-ban bevezetett 308-as, amelyet, úgy néz ki, egy kicsit még piacon kell tartani, ezért egy újabb frissítésnek vetették alá.
Valószínűleg a Peugeot stratégái is felismerték, hogy a jelenlegi választékban szükségtelenül sok a hasonló jellegű szabadidőautó, így a 3008-as utódjának kicsit más szerepet szánnak.
A PSA nem az egyetlen autógyártó, amely Android alapú fedélzeti rendszerekre vált, de eddig az egyik legnagyobb. Az átálláshoz persze idő kell: a PSA csoport 2023-tól alkalmazza majd az új, alapjaiban szabad forráskódú Android Automotive OS-t.
Jelenlegi többcélú platformjait 2025-re elektromos, teljes körűen moduláris architektúrákkal váltja ki a Peugeot. Elsőként az EMP2 struktúra helyébe lépő eVMP padlólemez jelenik meg a piacon.
A Peugeot 210 éves történetében jó néhány fantasztikus dizájn született, ám az alkotók neve többnyire feledésbe merült. Ezt a hiányosságot igyekszünk most orvosolni.
Kiemelkedő és mindenkit meglepő eredménnyel zárta az ismert spanyol szakfolyóirat jávorszarvas-tesztjét a Peugeot első tisztán elektromos kisautója, az e-208.
Alighogy megjelent a színen, nyomban egy rendkívül értékes elismeréssel kezdte karrierjét a Peugeot vadonatúj elektromos városi autója.
A Peugeot közel negyven éve működteti azt a különleges szervezetet, amely veterán típusainak alkatrész-ellátását hivatott biztosítani. Részben erre a páratlan háttérre, részben munkatársainak szakértelmére támaszkodva a márka most egy újabb, különleges szolgáltatást is nyújt azon ügyfeleinek, akiket...
A Covid által sújtott tavalyi évben sikeres és abszolút értelemben véve is eseménydús évet zárt a Peugeot Európában és globálisan egyaránt, az elért eredmények pedig további növekedést prognosztizálnak 2021-re és azon túl is.
Két sikeres korszaka volt a Peugeot-nak a rali-világbajnokságon. A 2000-es évek első éveiben, a WRC-korszak hajnalán a 206-ossal verték végig világot, és nyertek ők két bajnoki címet a legendás B-csoportos időkben is: 1985-ben és '86-ban a 205 T16-tal. Utóbbiak egyikéért, egy szép múltú példányért a...
Az idén februárban megrendezett Australian Open tenisztornán kilencedik alkalommal győzött, és ezzel új rekordot állított fel Novak Djokovic, a világ jelenlegi (és minden idők egyik) legjobb teniszezője. A szerb sportoló évek óta áll kapcsolatban a teniszsport egyik legelhivatottabb támogatójával, a...
Villanyautó ugyan lehet drága luxuscikk, de még azt sem csak a gyorsulásért veszik, hanem mert olcsóbban lehet vele nagyot menni. A piac alsóbb régióiban viszont csak két dolog számít: mennyit spórolok vele, és elég-e a hatótáv a napi menetre. Itt van két olyan megoldás az egyenletre, amiben elhagyt...
A Stellantis a világon az elsők között hidrogén üzemanyagcellás könnyű haszonjárművet mutatott be, méghozzá egyedülálló, hibrid konfigurációban. Ez a Citroën ë-Jumpy Hydrogen, amelyről a napokban érkeztek meg az első képek és információk. Ma pedig a Peugeot emblémás testvérmodellje, az e-Expert Hydr...
A Peugeot bemutatta vadonatúj versenyautója, a Hypercar 9X8 prototípusát, melynek végleges változata 2022-ben debütál majd a a WEC-sorozatban, a FIA hosszútávú világbajnokságán. A rendhagyó formatervű, hátsó szárny nélküli 9X8 680 lóerőt képes leadni és négykerék-meghajtású.
2021. július 28-án Magyarországra is megérkezett az 508 Peugeot Sport Engineered Az 508 különleges kivitele egy sajtóreggeli keretében mutatkozott be a szaksajtó hazai képviselőinek.
A francia haditechnikán lehet azzal viccelődni, hogy a legfontosabb innovációjuk a fehér zászló, ugyanakkor a francia idegenlégiósok kapcsán már nem jellemzőek a szarkasztikus poénok.
Minden idők legsikeresebb ralipilótája a Peugeot gazdag történelmének igazi gyöngyszemével vett részt az idei Mont-Blanc Morzine ralin.
Október végén a német Car Of The Year (GCOTY) zsűrije kihirdette döntését: az új Peugeot 308 a kompakt kategória (25 ezer euró alatti nyitóár) győztese lett, maga mögé utasítva 9 gyártó 11 konkurens modelljét.
A Peugeot a 308-ast, ahogy az EMP2 padlólemezre épülő összes modellt, csak benzines és hibrid hajtással tervezte piacra dobni.
Kiválóság és szenvedély : ezek a Nemzetközi Év Női Autója választáson a legfontosabb szempontok a zsűri számára, amely az új PEUGEOT 308-at a városi autó kategóriában Év Autójává választotta. „Kiváló autó a biztonság, a vezethetőség, a technológia, a design és a környezeti hatékonyság szempontjából...
Az elektromos furgonok egyre inkább alternatívát jelenthetnek a dízelekkel szemben városban. Olcsóbban tankolhatók, és már kevesebb kompromisszumokat kell meghozni velük.
A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.