2020-08-12
Vagányabb külsővel, kicsinosított belsővel, finomabb működéssel és nagyobb teljesítményű lágyhibrid rendszerrel folytatja pályafutását a városi szabadidő-autó.
Ahogy azt már a márkától megszokhattuk, a megújulás során csupa célszerű változáson ment át az Ignis . Bár a formaterv eddig is karakteres volt, a Suzuki terepjárós hagyományait jobban hangsúlyozó, négylyukú hűtőráccsal és az ezüstszínű lökhárítóbetétekkel letisztultabb az összkép. Élénk színekkel bővült a kínálat, melyeket 200 000 Ft-ért fekete tetővel is lehet kombinálni. Belül a műszeregységet és a dekorációs lehetőségeket érintette a frissítés, miközben a hajtásláncot teljesen kicserélték.
Az 1,2 literes szívómotor és a 12 voltos lágyhibrid párosítása maradt, de ezúttal nem a K12C, hanem a továbbfejlesztett K12D kódjelű benzineshez kapcsolták az indítógenerátort, amely 3 helyett már 10 Ah-s lítium-ion akkumulátorban tárolja a gördülés és fékezés során visszatáplált energiát. Az esetenként a hajtásba is besegítő rendszer a motor ideiglenes leállítását és újraindítását gyakorlatilag észrevétlenül végzi, és a korábbinál is hatékonyabban tehermentesíti az 1242 helyett 1197 köbcentis motort. A japán mérnökök a városi igénybevételre optimalizálták, a csúcsteljesítmény 90-ről 83 lóerőre, a csúcsnyomaték 120-ról 107 Nm-re csökkent, a gyakran használt tartományokban ennek ellenére élénkebben viselkedik, hiszen utóbbi 4400 helyett már 2800-as fordulattól rendelkezésre áll! Lehet, hogy 0-ról 100 km/órára 11,8 helyett 12,7 másodperc alatt gyorsul fel, a kis méretei ellenére tágas belsőt és változtatható méretű csomagteret felvonultató, jól manőverezhető Ignis elsősorban városban csillogtatja meg képességeit, ezért ez nem befolyásolja a használhatóságát. Annál fontosabb, hogy a frissítés előtti tesztautóban még kifogásolt, kissé akadós váltó helyett egy sokkal finomabban működő szerkezetet kapcsolgathattunk, és a feláras automatikus változat sem robotizált, hanem fokozatmentes (CVT) az új szériában. A szabadidő-autós karakterhez a műszaki hátteret biztosító, AllGrip fantázianéven kínált viszkokuplungos összkerékhajtás is az extralistán maradt. A 400 000 Ft-os rendszerhez továbbra is merevhidas hátsó futómű jár.
Az alapfelszereltség szintenként néhány elemmel bővült, a szolgáltatáscsomagban az itthon egyedülállóan biztosított, 3+7 év Hybrid Pro garancia a legfontosabb újdonság, így mindent összevetve nem kiemelkedő a Japánból érkező Ignis nagyjából 500 000 Ft-os áremelkedése.
forrás: http://www.automotor.hu/ujdonsag/finom-munka-suzuki-ignis-menetproba/
Már nem kell sokat várnunk a megújult Suzuki Vitarára, ugyanis a továbbfejlesztett modell idén ősztől a hazai vásárlók számára is elérhető lesz. Az új Vitara elődjének izgalmas és stílusos továbbgondolása: Magyarország legnépszerűbb, egyben a Suzuki legsikeresebb modellje számos új biztonsági funkci...
A Kuhl Racing kezelésbe vette a japán mini hot hatch fazonját, és átszabta egy pár fokkal durvábbra. Ez már nem a lakótelepi önjelölt versenyzők Swiftje vasalódeszkával a hátán, hanem egy mérges utcai sportautó érdekes légterelőkkel és új kerekekkel.
Ha valaki kételkedett volna benne, hogy a Suzuki Jimny az ősrégi építési elvek ellenére sikeres lesz, az most láthatja, hogy nem a korszerűség, a határozott fellépés számít. A japán mini-terepjáró, amelyhez más hasonlót sem gyárt, elég sikeres hozzá, hogy a Suzukinak az igények kielégítése jelentsen...
A Suzuki Vitara idén ünnepli a harmincadik születésnapját, amely alkalomból csiszoltak egy keveset a külsején és a belső terén, motorjait pedig feltöltősre cserélték. Egy fronthajtású, közepes felszereltségű változatot próbáltunk ki, amely verhetetlen ár-érték arányt képvisel a magyar piacon.
Messze túlszárnyalva a 2017-es eredményeket, 19 292 regisztrált személygépkocsival a Suzuki tavaly újabb rekordot döntött Magyarországon.
A Maruti-Suzuki megmutatta a Baleno új változatát, amely elsősorban új szabású orr-részéről lesz felismerhető. Várhatóan ugyanígy változik a típus Európában is, mivel ezt a Suzukit mi is Indiából kapjuk.
Esztergom, 2019. április 18. – Rangos elismerésben részesült a vadonatúj Suzuki Jimny: a 2019-es Világ Év Autója versenyen (World Car Awards – WCA) első helyen végzett a Világ Év Városi Autója kategóriában. Az eredményhirdetésre a New York-i Nemzetközi Autókiállításon került sor. A Suzuki az egyetle...
Suzukit rég vártunk ennyire, pedig semmi új nincs benne. Sőt: a motorja egy 1,5-ös szívó, a váltója az özönvíz előttről származik, a futóműve meg 50 éve is elavult volt.
Indiában a Nexa kereskedőhálózatban lehet majd találkozni az XL6 elnevezésű, az Ertiga átalakításával készülő szabadidő-autóval.
Miközben Európában lassan láthatatlanná olvad az egyterű-piac, úgy néz ki, Indiában érdemes ilyesmit piacra dobni. A Suzuki XL6 legalábbis ezt jelzi: a közel négy és fél méteres, hatüléses modell a japán cég indiai kínálatának csúcsára érkezik.
A Suzuki Motor Corporation japán nemzetközi autógyártó vállalat és a tokiói székhelyű ispace, inc. holdkutató vállalat örömmel jelenti be, hogy a Suzuki a HAKUTO-R, a világ első kereskedelmi holdexpedíciós programjának vállalati partnere lett.
Kína igazi villanyautó-nagyhatalommá kezd válni, ami a helyi szabályozásnak köszönhető: az állam egyszerűen kötelezi a gyártókat, hogy az autóik egy része null-emissziós legyen.
Miután kivonult Kínából a Suzuki, a helyi partner folytatja tovább az autók gyártását – a Vitarának rémisztő külsőt kerítettek.
A thaiföldi Suzuki forgalmazó által kiírt Swift Extreme Stylish Contest pályázat nyertes alkotását valósították meg igaziban.
Egyelőre egyetlen képet mutattak a Suzuki következő tanulmányautójáról, amelyen csupán a neve, és a körvonalai láthatók. A Futuro-e egyértelműen tanulmányautó lesz, amelyet az indiai közönségnek készítettek.
A hírek szerint sportosabb irányba viszik el az új Vitara megjelenését, és így jobban elkülönül majd az S-Crosstól az új generáció.
A Suzuki látványosan igyekszik alkalmazkodni az új európai szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokhoz, amire most a Swift Sport dinamikájának egy része is rámegy. Az új változat 48 voltos hibrid rendszerrel együtt is csak 129 lóerős lesz, pedig az 1,4 literes turbómotort meghagyják benne.
A Suzuki ugyan Indiában is kiállította már a Jimny háromajtós változatát, de úgy tűnik, forgalmazni nem kezdték el, és nem is tervezik. A helyi leányvállalat, a Maruti-Suzuki ehelyett készít egy ötajtós változatot, amely jobb ár-érték arányt nyújthat.
Noha az európai export gyakorlatilag véget ért, Japánban nemhogy csökkent, hanem 1,5 évre emelkedett a várakozási idő a terepjáróra.
185 002 autót gyártottak Esztergomban 2019-ben, ezek közül 16 228-at értékesítettek Magyarországon.
3,5 millió Suzuki modell készült közel 30 év alatt a japán leányvállalat esztergomi üzemében, a dobogó csúcsán a Vitara áll.
A Suzuki büszkén mutatja be az új, stílusos és sokoldalú kombiját, a Swace-t, amely sportos megjelenést, kifinomult menetstabilitást és fejlett hibrid teljesítményt kínál.
Ha megkérdeznénk, melyik autóra várnak a legtöbbet a vásárlók, valószínűleg valamelyik szuperautókat gyártó cég végezne az élen.
Július óta nem titok, hogy egy átemblémázott RAV4-ben megtestesült a Suzuki és a Toyota friss együttműködése. Sőt, azóta már van Toyota-emblémás Vitara és Corollából lett Suzuki is, de az Across, a Suzuki RAV4-ese ér először hozzánk. Már az ára is megvan: 18,5 millió forintról indul.
A lágy hibrid rendszerek egyre elterjedtebbek, lassan minden gyártónál bekerülnek a kínálatba. Ebből következik, hogy az összes létező hibrid hajtás közül ezeknek az ára számít leginkább elérhetőnek.
14 783 regisztrált személygépkocsival a Suzuki 11,55 százalékos részesedést ért el a hazai személyautó-piacon 2020-ban. A márka elsősorban a hazai gyártású hibrid Vitara és SX4 S-CROSS modelleknek köszönhetően immár ötödik éve vezeti a hazai új személygépjármű értékesítést.
A Suzuki olasz forgalmazója készíti a márka MotoGP-világbajnoki címét ünneplő Suzuki Swift Sport Hybrid World Champion Edition-t.
Nem véletlenül ismerős a Swace formája: az újdonság nem más, mint a Toyota Corolla kombi Suzuki emblémás változata.
Az új Jimny eddig nem volt túl szerencsés Európában: épp csak bemutatták, de már el is tűnt a kínálatból a szigorodó szén-dioxid-kibocsátási normák miatt. Ám nem lehetetlen, hogy nem csak haszonjárműként, de tágasabb változatban személyautóként is visszatérhet.
Pletykák szerint a lágyhibrid után a következő lépcsőfok az öntöltő hibrid hajtás az Esztergomban készülő Suzukiknál, a plug-in hibridre még három évet kell várnunk.
A WagonR mellé érkezik a Suzuki-kínálatba a WagonR Smile, amely azonos alapterületen több helyet és stílust kínál.
Suzuki Swift Sport 1,4 literes Boosterjet turbómotorral. Egy régi galaxisban ugyan volt már feltöltött Swift, de napjainkban ez az első turbós változat.
Hamarosan a közutakon is találkozhatunk a kívül-belül felfrissített Suzuki SX4 S-Cross példányokkal – már a kamionokra rakodják az autókat Esztergomban.
17 650 regisztrált személygépkocsival a Suzuki 14,48 százalékos részesedést ért el a hazai személyautó-piacon 2021-ben. A márka elsősorban a hazai gyártású Vitara és az S-Cross modelleknek köszönhetően immár hatodik éve vezeti a hazai új személygépjármű értékesítést.
Gonoszabb tekintet, érdekesebb hátsó lámpák, több króm, és sok apró fejlesztés jellemzi a megújult Balenót: ezekkel a változtatásokkal a 2015-ben bemutatott modell kap még néhány év haladékot.
A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.