MEGÚJULT
ZÁSZLÓSHAJÓ
TOVÁBBFEJLESZTETT LUXUS LIMUZIN
A megújult LS megkapta a Lexus legújabb generációs multimédia rend
szerét, amelynek funkcionalitása és továbbfejlesztett kezelőfelülete egy
szerű, ösztönös kezelhetőséget biztosít. A rendszer egy új 12,3 colos
érintőképernyőről irányítható. A funkciók között szerepel az okos telefon
integráció is az Apple CarPlay™ és az Android Auto™ segítségével, így a
népszerű navigációs, szórakoztató és üzenetküldő alkalmazások az autó
multimédiás érintőképernyőjén keresztül is használhatók.
A Lexus emellett egy új fényezési technológia alkalmazásával megalkotta
a „Jég Ezüst” árnyalatot, amelynek csillogása és mély árnyékai gyönyörű
en kidomborítják a karosszériaelemek kontúrjait. Az utastérben mindezt
az új Nishijin és Haku kézműves kidolgozású dekorációs elemek egészí
tik ki. A festéket ultrahangos technológiával hordják fel egy mikron vas
tagságú rétegben, így a benne lévő alumíniumrészecskék sűrűbben és
egyenletesebben terülnek szét a felületen, ahol hibátlanul, tükörszerűen
csillognak. Ehhez természetesen már az alapozó réteget, a pigment- és
lakkrétegeket is a lehető legsimábbra kell készíteni.
ÜTKÖZÉST MEGELÖZŐ BIZTONSÁGI RENDSZER (PCS)
Az eddigi legfejlettebb milliméteres hullámhosszúságú radar és kamera
segítségével képes felismerni az előttünk haladó járművet, kerékpároso
kat, illetve gyalogosokat nappal. (Az éjszakai felismerés az adott felsze
reltségben megtalálható biztonsági rendszertől függ.) Ha potenciális
frontális ütközést észlel, beleavatkozik a kormányzásba, illetve automati
kusan lefékezi a járművet.
Részei:– Automatikus vészfékezés (AEB)– Vészhelyzeti kormányasszisztens (ESA)– Kanyarodási vészasszisztens– Hirtelen gyorsítás lefojtás
ADAPTÍV SEBESSÉGTARTÓ AUTOMATIKA (ACC)
Az adaptív sebességtartó automatika segít biztonságos követési távolsá
got tartani a Lexus előtt haladó járműtől, időben lassítva, hogy elkerülje az
esetleges ráfutásos ütközéseket. Az ACC a hűtőrácsba épített radar és a
fedélzeti kamera segítségével észleli az elöl haladó járműveket.
A Lexus ilyenkor, ha szükséges, automatikusan lassít, miközben a sebesség
tartó automatika továbbra is aktív marad. Ha olyan mértékben kell lassítani,
hogy elkerüljön egy ütközést, az ACC automatikusan fékez, majd ha az út
újra szabaddá válik, az autó újra felgyorsít a beállított utazósebességre.
A nagy sebességtartományban működő adaptív sebességtartó automati
ka tökéletes megoldást jelent az autópályán, míg a minden sebességtarto
mányban működő változat még 40 km/órás sebesség alatt is aktív marad,
ami hasznos segítség a feltorlódott, lassan araszoló forgalomban.
SÁVELHAGYÁSRA FIGYELMEZTETŐ RENDSZER (LDA)
A rendszer több innovációt (többek között a kormányzási rásegítést, sáv
tartó asszisztenst és a fáradtságra figyelmeztető rendszert) kombinálva
akadályozza meg, hogy az autó kisodródjon a forgalmi sávból. A rendszer
egy kamera segítségével méri fel, hogy az autó az útburkolatra felfestett
vonalak között halad-e, így a vezető mindig biztos lehet abban, hogy a he
lyes nyomvonalon halad, és ha mégsem, időben visszakormányozhatja
járművét a sávba.
JELZŐTÁBLA-FELISMERÉS (RSA)
A jelzőtábla-felismerés az autó műszerfalán jeleníti meg a táblákat, hogy a
fontos jelzések véletlenül se kerüljék el a vezető figyelmét. Az RSA egy
előre tekintő kamerával gyűjti be a jelzőtáblák információit, amelyeket az
autó műszerfalán jelenít meg. Az összes európai jelzőtáblával kompatibi
lis RSA nyugodt utazást biztosít.
A legújabb modellekben, mint például az újgenerációs RX-ben és az RZ
ben a jelzőtábla felismerés egy sebességtúllépésre figyelmeztető funkció
val egészül ki. A rendszer ekkor hangjelzéssel adja a vezető tudtára, hogy
a megengedett sebességet 3%-kal túllépte.
SÁV- ÉS NYOMTARTÓ RENDSZER (LTA)
Ha az Adaptív Sebességtartó Automatika aktív és a kanyarsebesség
csökkentés is be van kapcsolva, akkor a rendszer érzékeli a felfestéseket
és a Lexus előtt haladó járműveket. A funkció a sáv közepén tartja az autót
és segíthet a kormányzásban is. A vezető kényelmét szem előtt tartva au
tópályán és városi forgalomban is használható a rendszer.
AUTOMATIKUS TÁVOLSÁGI FÉNYSZÓRÓ KAPCSOLÁS (AHB)
Az AHB érzékeli a szembejövők fényszóróit, és automatikusan tompított
fényre kapcsol; majd pedig újra távolsági világításra vált, ha a Lexus előtti
útszakasz szabaddá válik. Mivel a rendszer az optimális pillanatban vált
tompított világításra, a Lexus fényszórója nem vakítja el a szembejövőket,
miközben a lehető leghosszabb ideig világítja meg az utat. Az autós így
mindig jól átlátja az utat, és időben észreveheti a gyalogosokat vagy az
esetleges útakadályokat.
ADAPTÍV TÁVOLSÁGI FÉNYSZÓRÓ KAPCSOLÁS
(BladeScanTM AHS)
A BladeScanTM AHS egy fejlett adaptív fényszórórendszer, amelyben tü
körlemezkék pörögnek nagy sebességgel a LED fényforrások előtt, így
világítva meg a jármű előtti útszakaszt. A „beégett kép” effektus biztosítja,
hogy a fény állandónak látszik, és a BladeScanTM AHS a tükörlapok forgá
si sebességének és a LED szegmensek be- és kikapcsolásának szinkroni
zálásával a rendszer precízen szabályozza a fénycsóva alakját. A hagyo
mányos AHS rendszernél jóval finomabb fény-árnyék elhatárolást
biztosító fényszóró megnöveli az erős fénnyel megvilágított terület nagy
ságát, lehetővé téve, hogy a vezető hamarabb észlelje a gyalogosokat és
az útjelzéseket – anélkül, hogy elvakítaná a szembejövő autók vezetőit.
MEGÚJULT
ZÁSZLÓSHAJÓ
TOVÁBBFEJLESZTETT LUXUS LIMUZIN
A megújult LS megkapta a Lexus legújabb generációs multimédia rend
szerét, amelynek funkcionalitása és továbbfejlesztett kezelőfelülete egy
szerű, ösztönös kezelhetőséget biztosít. A rendszer egy új 12,3 colos
érintőképernyőről irányítható. A funkciók között szerepel az okos telefon
integráció is az Apple CarPlay™ és az Android Auto™ segítségével, így a
népszerű navigációs, szórakoztató és üzenetküldő alkalmazások az autó
multimédiás érintőképernyőjén keresztül is használhatók.
A Lexus emellett egy új fényezési technológia alkalmazásával megalkotta
a „Jég Ezüst” árnyalatot, amelynek csillogása és mély árnyékai gyönyörű
en kidomborítják a karosszériaelemek kontúrjait. Az utastérben mindezt
az új Nishijin és Haku kézműves kidolgozású dekorációs elemek egészí
tik ki. A festéket ultrahangos technológiával hordják fel egy mikron vas
tagságú rétegben, így a benne lévő alumíniumrészecskék sűrűbben és
egyenletesebben terülnek szét a felületen, ahol hibátlanul, tükörszerűen
csillognak. Ehhez természetesen már az alapozó réteget, a pigment- és
lakkrétegeket is a lehető legsimábbra kell készíteni.
ÜTKÖZÉST MEGELÖZŐ BIZTONSÁGI RENDSZER (PCS)
Az eddigi legfejlettebb milliméteres hullámhosszúságú radar és kamera
segítségével képes felismerni az előttünk haladó járművet, kerékpároso
kat, illetve gyalogosokat nappal. (Az éjszakai felismerés az adott felsze
reltségben megtalálható biztonsági rendszertől függ.) Ha potenciális
frontális ütközést észlel, beleavatkozik a kormányzásba, illetve automati
kusan lefékezi a járművet.
Részei:– Automatikus vészfékezés (AEB)– Vészhelyzeti kormányasszisztens (ESA)– Kanyarodási vészasszisztens– Hirtelen gyorsítás lefojtás
ADAPTÍV SEBESSÉGTARTÓ AUTOMATIKA (ACC)
Az adaptív sebességtartó automatika segít biztonságos követési távolsá
got tartani a Lexus előtt haladó járműtől, időben lassítva, hogy elkerülje az
esetleges ráfutásos ütközéseket. Az ACC a hűtőrácsba épített radar és a
fedélzeti kamera segítségével észleli az elöl haladó járműveket.
A Lexus ilyenkor, ha szükséges, automatikusan lassít, miközben a sebesség
tartó automatika továbbra is aktív marad. Ha olyan mértékben kell lassítani,
hogy elkerüljön egy ütközést, az ACC automatikusan fékez, majd ha az út
újra szabaddá válik, az autó újra felgyorsít a beállított utazósebességre.
A nagy sebességtartományban működő adaptív sebességtartó automati
ka tökéletes megoldást jelent az autópályán, míg a minden sebességtarto
mányban működő változat még 40 km/órás sebesség alatt is aktív marad,
ami hasznos segítség a feltorlódott, lassan araszoló forgalomban.
SÁVELHAGYÁSRA FIGYELMEZTETŐ RENDSZER (LDA)
A rendszer több innovációt (többek között a kormányzási rásegítést, sáv
tartó asszisztenst és a fáradtságra figyelmeztető rendszert) kombinálva
akadályozza meg, hogy az autó kisodródjon a forgalmi sávból. A rendszer
egy kamera segítségével méri fel, hogy az autó az útburkolatra felfestett
vonalak között halad-e, így a vezető mindig biztos lehet abban, hogy a he
lyes nyomvonalon halad, és ha mégsem, időben visszakormányozhatja
járművét a sávba.
JELZŐTÁBLA-FELISMERÉS (RSA)
A jelzőtábla-felismerés az autó műszerfalán jeleníti meg a táblákat, hogy a
fontos jelzések véletlenül se kerüljék el a vezető figyelmét. Az RSA egy
előre tekintő kamerával gyűjti be a jelzőtáblák információit, amelyeket az
autó műszerfalán jelenít meg. Az összes európai jelzőtáblával kompatibi
lis RSA nyugodt utazást biztosít.
A legújabb modellekben, mint például az újgenerációs RX-ben és az RZ
ben a jelzőtábla felismerés egy sebességtúllépésre figyelmeztető funkció
val egészül ki. A rendszer ekkor hangjelzéssel adja a vezető tudtára, hogy
a megengedett sebességet 3%-kal túllépte.
SÁV- ÉS NYOMTARTÓ RENDSZER (LTA)
Ha az Adaptív Sebességtartó Automatika aktív és a kanyarsebesség
csökkentés is be van kapcsolva, akkor a rendszer érzékeli a felfestéseket
és a Lexus előtt haladó járműveket. A funkció a sáv közepén tartja az autót
és segíthet a kormányzásban is. A vezető kényelmét szem előtt tartva au
tópályán és városi forgalomban is használható a rendszer.
AUTOMATIKUS TÁVOLSÁGI FÉNYSZÓRÓ KAPCSOLÁS (AHB)
Az AHB érzékeli a szembejövők fényszóróit, és automatikusan tompított
fényre kapcsol; majd pedig újra távolsági világításra vált, ha a Lexus előtti
útszakasz szabaddá válik. Mivel a rendszer az optimális pillanatban vált
tompított világításra, a Lexus fényszórója nem vakítja el a szembejövőket,
miközben a lehető leghosszabb ideig világítja meg az utat. Az autós így
mindig jól átlátja az utat, és időben észreveheti a gyalogosokat vagy az
esetleges útakadályokat.
ADAPTÍV TÁVOLSÁGI FÉNYSZÓRÓ KAPCSOLÁS
(BladeScanTM AHS)
A BladeScanTM AHS egy fejlett adaptív fényszórórendszer, amelyben tü
körlemezkék pörögnek nagy sebességgel a LED fényforrások előtt, így
világítva meg a jármű előtti útszakaszt. A „beégett kép” effektus biztosítja,
hogy a fény állandónak látszik, és a BladeScanTM AHS a tükörlapok forgá
si sebességének és a LED szegmensek be- és kikapcsolásának szinkroni
zálásával a rendszer precízen szabályozza a fénycsóva alakját. A hagyo
mányos AHS rendszernél jóval finomabb fény-árnyék elhatárolást
biztosító fényszóró megnöveli az erős fénnyel megvilágított terület nagy
ságát, lehetővé téve, hogy a vezető hamarabb észlelje a gyalogosokat és
az útjelzéseket – anélkül, hogy elvakítaná a szembejövő autók vezetőit.
Kérdése van autóinkkal kapcsolatban? Személyre szabott ajánlatot szeretne vagy különleges kívánsága van? A nyomtatvány segítségével gyorsan és egyszerűen kapcsolatba léphet velünk. Egyszerűen töltse ki, küldje el és mi megkeressük Önt.
A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.