2020-06-26
185 002 autót gyártottak Esztergomban 2019-ben, ezek közül 16 228-at értékesítettek Magyarországon.
A Magyar Suzuki 2019-ben 194 447 járművet adott el 123 országban, ezzel 13,13 százalékkal növelte értékesítéseit az azt megelőző évhez képest. Világszerte összesen 185 002 Esztergomban gyártott személygépkocsi – 133 515 Vitara és 51 487 SX4 S-CROSS – talált gazdára az elmúlt évben. A vállalat tavaly magabiztos 16,32 százalékos részesedéssel vezette a hazai autópiacot, ezzel negyedik éve uralva a hazai újautó eladásokat. A Magyar Suzuki Zrt. 2.409,6 millió euró értékű nettó árbevétellel zárta a 2019-es évet.
Nem csak itthon népszerű, világszerte kelendő
A Magyar Suzuki Zrt. 2019-es belföldi értékesítéséből származó nettó árbevétele 343,3 millió euró volt, mely 23 százalékos növekedést jelent az azt megelőző évhez képest. Az exportértékesítésből származó nettó árbevétel 2.066,3 millió euró is 23,5 százalékkal magasabb volt 2018-hoz viszonyítva. A tavalyi gyártás 88 százaléka – 168 774 db – exportra készült.
2016, 2017 és 2018 után 2019-ben is a magyar autópiac élén
A Suzuki 2,2 százalékkal növelte piaci részesedését 2018-hoz képest, ezzel tavaly már zsinórban negyedik alkalommal zárt rekord értékesítéssel a hazai piacon. 25 766 Suzuki személygépkocsit regisztráltak Magyarországon 2019-ben. A magyarok legkedveltebb újautó modellje ismét egyértelműen a Vitara volt, 12 106 darabot regisztráltak a modellből 2019-ben január 1-je és december 31-e között. A közönségkedvenc széria több mérföldkövet is elért tavaly. Elkészült ugyanis a félmilliomodik Vitara, és a vállalat megkezdte a hibrid járművek sorozatgyártását is a modellből. Sőt, az idei évben kizárólag hibrid meghajtású Vitara és SX4 S-CROSS személygépkocsik készülnek Esztergomban az Európai Uniós piac számára. A teljes személyautó piac TOP 3 modellje között a Suzuki SX4 S-CROSS foglalta el a képzeletbeli dobogó második fokát. Összesen 9 246 kelt el a legnépszerűbb, alsó-középkategóriás újautóból Magyarországon 2019 év végéig. Ez ebben a kategóriában az összes értékesített autó (42 680 db) 21,66 százaléka, a modell így az 1. helyen áll ebben a szegmensben.
A Magyarországon összesen forgalomba helyezett személyautó – 157 906 db – 16,32 százaléka Suzuki volt a tavalyi évben. A stagnáló európai piac mellett a magyar személygépkocsi piac 15,6 százalékkal bővült volumenben, ezen belül a Suzuki 33,55 százalékkal. A márka kiemelkedő eredményei a teljes hazai piac teljesítményét segítik.
Négy-, illetve kétkeréken és vízen is jelentős teljesítmény
A Suzuki nem csak az autóipari szegmensben, de a motor és hajómotor kategóriában is erősítette pozícióját. A Magyar Suzuki összesen 33 867 motort és 6 003 hajómotort értékesített a hazai és a külföldi piacon 2005 óta. A Suzuki hajómotor üzletág 2017 óta a közép-kelet-európai régió központja és 567 regisztrált hajómotorral piacvezető Magyarországon. A divízió 1 469 hajómotort exportált 2019-ban Észtországba, Lettországba, Litvániába, Fehéroroszországba, Csehországba, Szlovákiába, Romániába, Szerbiába, Bulgáriába és Albániába. A Magyar Suzuki Zrt. motorkerékpár-üzletága immár ötödik éve a legnagyobb piaci részesedésű disztribútor Európában a Suzuki csoporton belül. A vállalat 575 darab motorkerékpárt helyezett forgalomba a tavalyi évben Magyarországon 24 százalékkal növelve értékesítéseit. A magyarok legkedveltebb Suzuki új motorkerékpár modellje, a V-Strom 650, az összes Magyarországon regisztrált motor TOP 3-as listájába is bekerült. A Magyar Suzuki Zrt. 2019-ban 123 ország számára értékesített autót, motort és hajómotort, Magyarországot is beleértve.
2019 az elismerések éve volt
2019. április 1. óta a Magyar Suzuki a japán vállalatcsoport európai bázisú pótalkatrész- és kiegészítőtartozék-központja. Az esztergomi logisztikai hub így Közép-Európa meghatározó járműipari központja lett. A vállalat munkatársai naponta 30 kamionnyi termék tárolásáról és elosztásáról gondoskodtak 2019-ben, amelyek 700 beszállítótól, 16 százalékban magyar partnerektől érkeztek a logisztikai és ellátóközpontba. A logisztikai központtá alakítás keretein belül a cég megerősítette szervezeti struktúráját, és digitalizálta a teljes belső alkatrészellátási rendszert, ezen kívül hozzávetőlegesen 80 új munkahelyet hozott létre az esztergomi gyárban. Átlagosan 125 kamionnyi alkatrészt és pótalkatrészt szállítottak 120 országba hetente 5 kontinens disztribútorainak és márkakereskedőinek a nagymértékben automatizált komplexumból a tavalyi évben.
– Az Magyar Suzuki Zrt. innovatív vállalatként 2019-ben is sikeresen folytatta a számos Ipar 4.0-ás fejlesztési elemet tartalmazó, a versenyképesség fokozását célzó konzorciális GINOP-projektjének megvalósítását, amelyet 2016-ban kezdett. A vállalat és modelljei több nemzetközi és magyar elismerést is kiérdemeltek tavaly:
– Díjat nyert a Magyar Suzuki a 2019-es Japán – Közép-Kelet-Európa befektetési csúcstalálkozón. A globális beruházók és a közép-kelet-európai országok közti befektetési kapcsolatok erősítését célzó nemzetközi eseményen 49 japán cég közül 22 vállalatot díjaztak 9 kategóriában. A Magyar Suzuki a legjobb közép-kelet-európai autóipari befektetők kategóriájában érdemelt díjat olyan kiemelkedő jelöltek mellett, mint a Toyota Motor Manufacturing Poland, a Honda Motor Europe, vagy a Pilkington Automotive Poland.
– Az Év Honlapja 2019 díjazottjai között Minőségi Díjat kapott a MySuzuki.hu weboldal a Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által meghirdetett 2019-es Év Honlapja pályázaton.
140 ezer autószerető szakember, köztük nyolcezer magyar olvasó szavazatai alapján a Vitara lett a legnépszerűbb Crossover az Ön Autója / Best Cars 2019 díjon, az Autó Magazin és a Vezess szokásos éves közvélemény-kutatásán.
A siker a kollégáké
„A Magyar Suzuki 2019-es sikerei most is, ahogyan mindig munkatársainkkal, partnereinkkel, beszállítóinkkal, valamint a belföldi és külföldi márkakereskedői hálózatunkkal elért közös sikerek, hiszen együtt dolgozunk, fejlesztünk és fejlődünk minden nap” – kommentálta az eredményeket dr. Fejesné Gyurján Ildikó, HR-ért, pénzügyekért és az informatikáért felelős operatív igazgató. „Nagy öröm és büszkeség, hogy saját kollégáink több mint 70 százaléka már több mint 10 éve járja velünk ezt az utat a vállalat kötelékében” – tette hozzá a vezető.
forrás: http://www.automotor.hu/hirek/a-magyar-suzuki-23-kal-novelte-arbevetelet-tavaly/
Már nem kell sokat várnunk a megújult Suzuki Vitarára, ugyanis a továbbfejlesztett modell idén ősztől a hazai vásárlók számára is elérhető lesz. Az új Vitara elődjének izgalmas és stílusos továbbgondolása: Magyarország legnépszerűbb, egyben a Suzuki legsikeresebb modellje számos új biztonsági funkci...
A Kuhl Racing kezelésbe vette a japán mini hot hatch fazonját, és átszabta egy pár fokkal durvábbra. Ez már nem a lakótelepi önjelölt versenyzők Swiftje vasalódeszkával a hátán, hanem egy mérges utcai sportautó érdekes légterelőkkel és új kerekekkel.
Ha valaki kételkedett volna benne, hogy a Suzuki Jimny az ősrégi építési elvek ellenére sikeres lesz, az most láthatja, hogy nem a korszerűség, a határozott fellépés számít. A japán mini-terepjáró, amelyhez más hasonlót sem gyárt, elég sikeres hozzá, hogy a Suzukinak az igények kielégítése jelentsen...
A Suzuki Vitara idén ünnepli a harmincadik születésnapját, amely alkalomból csiszoltak egy keveset a külsején és a belső terén, motorjait pedig feltöltősre cserélték. Egy fronthajtású, közepes felszereltségű változatot próbáltunk ki, amely verhetetlen ár-érték arányt képvisel a magyar piacon.
Messze túlszárnyalva a 2017-es eredményeket, 19 292 regisztrált személygépkocsival a Suzuki tavaly újabb rekordot döntött Magyarországon.
A Maruti-Suzuki megmutatta a Baleno új változatát, amely elsősorban új szabású orr-részéről lesz felismerhető. Várhatóan ugyanígy változik a típus Európában is, mivel ezt a Suzukit mi is Indiából kapjuk.
Esztergom, 2019. április 18. – Rangos elismerésben részesült a vadonatúj Suzuki Jimny: a 2019-es Világ Év Autója versenyen (World Car Awards – WCA) első helyen végzett a Világ Év Városi Autója kategóriában. Az eredményhirdetésre a New York-i Nemzetközi Autókiállításon került sor. A Suzuki az egyetle...
Suzukit rég vártunk ennyire, pedig semmi új nincs benne. Sőt: a motorja egy 1,5-ös szívó, a váltója az özönvíz előttről származik, a futóműve meg 50 éve is elavult volt.
Indiában a Nexa kereskedőhálózatban lehet majd találkozni az XL6 elnevezésű, az Ertiga átalakításával készülő szabadidő-autóval.
Miközben Európában lassan láthatatlanná olvad az egyterű-piac, úgy néz ki, Indiában érdemes ilyesmit piacra dobni. A Suzuki XL6 legalábbis ezt jelzi: a közel négy és fél méteres, hatüléses modell a japán cég indiai kínálatának csúcsára érkezik.
A Suzuki Motor Corporation japán nemzetközi autógyártó vállalat és a tokiói székhelyű ispace, inc. holdkutató vállalat örömmel jelenti be, hogy a Suzuki a HAKUTO-R, a világ első kereskedelmi holdexpedíciós programjának vállalati partnere lett.
Kína igazi villanyautó-nagyhatalommá kezd válni, ami a helyi szabályozásnak köszönhető: az állam egyszerűen kötelezi a gyártókat, hogy az autóik egy része null-emissziós legyen.
Miután kivonult Kínából a Suzuki, a helyi partner folytatja tovább az autók gyártását – a Vitarának rémisztő külsőt kerítettek.
A thaiföldi Suzuki forgalmazó által kiírt Swift Extreme Stylish Contest pályázat nyertes alkotását valósították meg igaziban.
Egyelőre egyetlen képet mutattak a Suzuki következő tanulmányautójáról, amelyen csupán a neve, és a körvonalai láthatók. A Futuro-e egyértelműen tanulmányautó lesz, amelyet az indiai közönségnek készítettek.
A hírek szerint sportosabb irányba viszik el az új Vitara megjelenését, és így jobban elkülönül majd az S-Crosstól az új generáció.
A Suzuki látványosan igyekszik alkalmazkodni az új európai szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokhoz, amire most a Swift Sport dinamikájának egy része is rámegy. Az új változat 48 voltos hibrid rendszerrel együtt is csak 129 lóerős lesz, pedig az 1,4 literes turbómotort meghagyják benne.
A Suzuki ugyan Indiában is kiállította már a Jimny háromajtós változatát, de úgy tűnik, forgalmazni nem kezdték el, és nem is tervezik. A helyi leányvállalat, a Maruti-Suzuki ehelyett készít egy ötajtós változatot, amely jobb ár-érték arányt nyújthat.
Noha az európai export gyakorlatilag véget ért, Japánban nemhogy csökkent, hanem 1,5 évre emelkedett a várakozási idő a terepjáróra.
3,5 millió Suzuki modell készült közel 30 év alatt a japán leányvállalat esztergomi üzemében, a dobogó csúcsán a Vitara áll.
Vagányabb külsővel, kicsinosított belsővel, finomabb működéssel és nagyobb teljesítményű lágyhibrid rendszerrel folytatja pályafutását a városi szabadidő-autó.
A Suzuki büszkén mutatja be az új, stílusos és sokoldalú kombiját, a Swace-t, amely sportos megjelenést, kifinomult menetstabilitást és fejlett hibrid teljesítményt kínál.
Ha megkérdeznénk, melyik autóra várnak a legtöbbet a vásárlók, valószínűleg valamelyik szuperautókat gyártó cég végezne az élen.
Július óta nem titok, hogy egy átemblémázott RAV4-ben megtestesült a Suzuki és a Toyota friss együttműködése. Sőt, azóta már van Toyota-emblémás Vitara és Corollából lett Suzuki is, de az Across, a Suzuki RAV4-ese ér először hozzánk. Már az ára is megvan: 18,5 millió forintról indul.
A lágy hibrid rendszerek egyre elterjedtebbek, lassan minden gyártónál bekerülnek a kínálatba. Ebből következik, hogy az összes létező hibrid hajtás közül ezeknek az ára számít leginkább elérhetőnek.
14 783 regisztrált személygépkocsival a Suzuki 11,55 százalékos részesedést ért el a hazai személyautó-piacon 2020-ban. A márka elsősorban a hazai gyártású hibrid Vitara és SX4 S-CROSS modelleknek köszönhetően immár ötödik éve vezeti a hazai új személygépjármű értékesítést.
A Suzuki olasz forgalmazója készíti a márka MotoGP-világbajnoki címét ünneplő Suzuki Swift Sport Hybrid World Champion Edition-t.
Nem véletlenül ismerős a Swace formája: az újdonság nem más, mint a Toyota Corolla kombi Suzuki emblémás változata.
Az új Jimny eddig nem volt túl szerencsés Európában: épp csak bemutatták, de már el is tűnt a kínálatból a szigorodó szén-dioxid-kibocsátási normák miatt. Ám nem lehetetlen, hogy nem csak haszonjárműként, de tágasabb változatban személyautóként is visszatérhet.
Pletykák szerint a lágyhibrid után a következő lépcsőfok az öntöltő hibrid hajtás az Esztergomban készülő Suzukiknál, a plug-in hibridre még három évet kell várnunk.
A WagonR mellé érkezik a Suzuki-kínálatba a WagonR Smile, amely azonos alapterületen több helyet és stílust kínál.
Suzuki Swift Sport 1,4 literes Boosterjet turbómotorral. Egy régi galaxisban ugyan volt már feltöltött Swift, de napjainkban ez az első turbós változat.
Hamarosan a közutakon is találkozhatunk a kívül-belül felfrissített Suzuki SX4 S-Cross példányokkal – már a kamionokra rakodják az autókat Esztergomban.
17 650 regisztrált személygépkocsival a Suzuki 14,48 százalékos részesedést ért el a hazai személyautó-piacon 2021-ben. A márka elsősorban a hazai gyártású Vitara és az S-Cross modelleknek köszönhetően immár hatodik éve vezeti a hazai új személygépjármű értékesítést.
Gonoszabb tekintet, érdekesebb hátsó lámpák, több króm, és sok apró fejlesztés jellemzi a megújult Balenót: ezekkel a változtatásokkal a 2015-ben bemutatott modell kap még néhány év haladékot.
A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.