2021-04-01
Nem véletlenül ismerős a Swace formája: az újdonság nem más, mint a Toyota Corolla kombi Suzuki emblémás változata.
Egy újabb érdekes autóipari kooperáció tanúi vagyunk. A Suzuki és a Toyota 2017-ben kötött együttműködési megállapodást, amely több érdekességet is tartogat. A Toyota lengyelországi üzemében Suzuki-fejlesztésű erőforrásokat fognak gyártani, illetve az afrikai régióban a Suzuki Indiában gyártott modelljeit saját márkás típusokként forgalmazza majd. A legfontosabb a magyar piac szemszögéből viszont az, hogy a Toyota Corolla Touring Sports, azaz kombi karosszériás kivitele Swace-ként jelent meg a Suzuki kínálatában.
Mivel a Corolla kombi és a Swace csak az emblémában és a lökhárítóban különbözik egymástól, jogosan merül fel a kérdés, hogy a két modell nem kannibalizálja majd egymást? A Suzuki szerint nem! A Corolla vásárlóközönsége nagyon stabil, vagyis inkább arra számítanak, hogy az SX-4 S-Crossból vagy Vitarából lépnek feljebb azok, akik egy tágas kombit szeretnének a már bizonyított öntöltő hajtáslánccal. A Swace a Corollával ellentétben kizárólag 1,8-as hibridként kerül gyártásba, a másik különbség pedig, hogy nincsenek GR Sport és szabadidő-autós beütésű Trek megfelelők. A Suzuki malmára hajthatja a vizet a sűrűbb kereskedői hálózat, a 3+7 éves garancia és persze az a tény is, hogy minimálisan olcsóbb a Corolla kombinál, a Swace 8 440 000 Ft-os kedvezményes ára 230 000 Ft-os árelőnyt jelent.
Műszaki értelemben nincs nagy meglepetés, az 1,8-as szívó benzinmotor és a 3,6 kWh-s akkumulátorból táplált villanymotor összteljesítménye 122 lóerő. A hibrid rendszer működése mintaszerű, városi forgalomban halk és finom autó benyomását kelti az újdonság, fogyasztása pedig mindenféle erőlködés nélkül 5,0 liter környékén tartható. Ez azt is jelenti, hogy a kompakt kombik között kicsinek számító, 43 literes tank ellenére is megfelelő a hatótávolság. Persze aki a sportosságot, vagy mondjuk a turbós Vitarák és S-Crossok nyomatékát keresi, lehet, hogy kissé csalódni fog. Bár a Toyota évek óta tökéletesíti ezt a hajtásláncot, a gázadásra felbőgő motor nyugodt autózásra készteti a sofőrt. Az úthibákat jól elnyelő rugózás és a kormányzás hangolása is rímel erre, ami helyénvaló is, hiszen mégiscsak egy praktikus kombiról van szó.
Négy felnőtt kényelmesen elfér a Swace-ben, a sík padló miatt a középen ülő utas lábának is jut elegendő hely, és az is fontos, hogy nem spórolták el a hátsó szellőzést sem. Az igazi bravúr azonban az, hogy a csomagteret kinyitva nem látszik, hogy hibrid hajtás dolgozik az autóban, ugyanis az akkucsomagot a hátsó üléspad alá rejtették. Az 596 literes raktér önmagában is bőséges, de az ülések lehajtásával 1,6 m3-esre duzzad a raktér – ügyes, ha ledöntjük a hátsó üléseket, a kalaptartót el tudjuk külön helyezni a padlóban. A támlák előrehajtása a csomagtér oldalfalában elhelyezett fülekkel is lehetséges, és persze azért is piros pont jár, hogy az oldalsó rekeszek mellett két fémpánt és akasztófülek segítenek a csomagok rögzítésében.
Az új Swace amolyan hétköznapi hősnek ígérkezik, amely feltűnés nélkül teszi a dolgát és nagy dizájntrükkök helyett a használhatóságra helyezi a hangsúlyt. Ugyan a Corollával ellentétben nem rendelhető hozzá bőrülés, nem hiszem, hogy ezzel a Suzuki vásárlókat veszítene.
forrás:http://www.automotor.hu/ujdonsag/deja-vu-suzuki-swace-menetproba/
Már nem kell sokat várnunk a megújult Suzuki Vitarára, ugyanis a továbbfejlesztett modell idén ősztől a hazai vásárlók számára is elérhető lesz. Az új Vitara elődjének izgalmas és stílusos továbbgondolása: Magyarország legnépszerűbb, egyben a Suzuki legsikeresebb modellje számos új biztonsági funkci...
A Kuhl Racing kezelésbe vette a japán mini hot hatch fazonját, és átszabta egy pár fokkal durvábbra. Ez már nem a lakótelepi önjelölt versenyzők Swiftje vasalódeszkával a hátán, hanem egy mérges utcai sportautó érdekes légterelőkkel és új kerekekkel.
Ha valaki kételkedett volna benne, hogy a Suzuki Jimny az ősrégi építési elvek ellenére sikeres lesz, az most láthatja, hogy nem a korszerűség, a határozott fellépés számít. A japán mini-terepjáró, amelyhez más hasonlót sem gyárt, elég sikeres hozzá, hogy a Suzukinak az igények kielégítése jelentsen...
A Suzuki Vitara idén ünnepli a harmincadik születésnapját, amely alkalomból csiszoltak egy keveset a külsején és a belső terén, motorjait pedig feltöltősre cserélték. Egy fronthajtású, közepes felszereltségű változatot próbáltunk ki, amely verhetetlen ár-érték arányt képvisel a magyar piacon.
Messze túlszárnyalva a 2017-es eredményeket, 19 292 regisztrált személygépkocsival a Suzuki tavaly újabb rekordot döntött Magyarországon.
A Maruti-Suzuki megmutatta a Baleno új változatát, amely elsősorban új szabású orr-részéről lesz felismerhető. Várhatóan ugyanígy változik a típus Európában is, mivel ezt a Suzukit mi is Indiából kapjuk.
Esztergom, 2019. április 18. – Rangos elismerésben részesült a vadonatúj Suzuki Jimny: a 2019-es Világ Év Autója versenyen (World Car Awards – WCA) első helyen végzett a Világ Év Városi Autója kategóriában. Az eredményhirdetésre a New York-i Nemzetközi Autókiállításon került sor. A Suzuki az egyetle...
Suzukit rég vártunk ennyire, pedig semmi új nincs benne. Sőt: a motorja egy 1,5-ös szívó, a váltója az özönvíz előttről származik, a futóműve meg 50 éve is elavult volt.
Indiában a Nexa kereskedőhálózatban lehet majd találkozni az XL6 elnevezésű, az Ertiga átalakításával készülő szabadidő-autóval.
Miközben Európában lassan láthatatlanná olvad az egyterű-piac, úgy néz ki, Indiában érdemes ilyesmit piacra dobni. A Suzuki XL6 legalábbis ezt jelzi: a közel négy és fél méteres, hatüléses modell a japán cég indiai kínálatának csúcsára érkezik.
A Suzuki Motor Corporation japán nemzetközi autógyártó vállalat és a tokiói székhelyű ispace, inc. holdkutató vállalat örömmel jelenti be, hogy a Suzuki a HAKUTO-R, a világ első kereskedelmi holdexpedíciós programjának vállalati partnere lett.
Kína igazi villanyautó-nagyhatalommá kezd válni, ami a helyi szabályozásnak köszönhető: az állam egyszerűen kötelezi a gyártókat, hogy az autóik egy része null-emissziós legyen.
Miután kivonult Kínából a Suzuki, a helyi partner folytatja tovább az autók gyártását – a Vitarának rémisztő külsőt kerítettek.
A thaiföldi Suzuki forgalmazó által kiírt Swift Extreme Stylish Contest pályázat nyertes alkotását valósították meg igaziban.
Egyelőre egyetlen képet mutattak a Suzuki következő tanulmányautójáról, amelyen csupán a neve, és a körvonalai láthatók. A Futuro-e egyértelműen tanulmányautó lesz, amelyet az indiai közönségnek készítettek.
A hírek szerint sportosabb irányba viszik el az új Vitara megjelenését, és így jobban elkülönül majd az S-Crosstól az új generáció.
A Suzuki látványosan igyekszik alkalmazkodni az új európai szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokhoz, amire most a Swift Sport dinamikájának egy része is rámegy. Az új változat 48 voltos hibrid rendszerrel együtt is csak 129 lóerős lesz, pedig az 1,4 literes turbómotort meghagyják benne.
A Suzuki ugyan Indiában is kiállította már a Jimny háromajtós változatát, de úgy tűnik, forgalmazni nem kezdték el, és nem is tervezik. A helyi leányvállalat, a Maruti-Suzuki ehelyett készít egy ötajtós változatot, amely jobb ár-érték arányt nyújthat.
Noha az európai export gyakorlatilag véget ért, Japánban nemhogy csökkent, hanem 1,5 évre emelkedett a várakozási idő a terepjáróra.
185 002 autót gyártottak Esztergomban 2019-ben, ezek közül 16 228-at értékesítettek Magyarországon.
3,5 millió Suzuki modell készült közel 30 év alatt a japán leányvállalat esztergomi üzemében, a dobogó csúcsán a Vitara áll.
Vagányabb külsővel, kicsinosított belsővel, finomabb működéssel és nagyobb teljesítményű lágyhibrid rendszerrel folytatja pályafutását a városi szabadidő-autó.
A Suzuki büszkén mutatja be az új, stílusos és sokoldalú kombiját, a Swace-t, amely sportos megjelenést, kifinomult menetstabilitást és fejlett hibrid teljesítményt kínál.
Ha megkérdeznénk, melyik autóra várnak a legtöbbet a vásárlók, valószínűleg valamelyik szuperautókat gyártó cég végezne az élen.
Július óta nem titok, hogy egy átemblémázott RAV4-ben megtestesült a Suzuki és a Toyota friss együttműködése. Sőt, azóta már van Toyota-emblémás Vitara és Corollából lett Suzuki is, de az Across, a Suzuki RAV4-ese ér először hozzánk. Már az ára is megvan: 18,5 millió forintról indul.
A lágy hibrid rendszerek egyre elterjedtebbek, lassan minden gyártónál bekerülnek a kínálatba. Ebből következik, hogy az összes létező hibrid hajtás közül ezeknek az ára számít leginkább elérhetőnek.
14 783 regisztrált személygépkocsival a Suzuki 11,55 százalékos részesedést ért el a hazai személyautó-piacon 2020-ban. A márka elsősorban a hazai gyártású hibrid Vitara és SX4 S-CROSS modelleknek köszönhetően immár ötödik éve vezeti a hazai új személygépjármű értékesítést.
A Suzuki olasz forgalmazója készíti a márka MotoGP-világbajnoki címét ünneplő Suzuki Swift Sport Hybrid World Champion Edition-t.
Az új Jimny eddig nem volt túl szerencsés Európában: épp csak bemutatták, de már el is tűnt a kínálatból a szigorodó szén-dioxid-kibocsátási normák miatt. Ám nem lehetetlen, hogy nem csak haszonjárműként, de tágasabb változatban személyautóként is visszatérhet.
Pletykák szerint a lágyhibrid után a következő lépcsőfok az öntöltő hibrid hajtás az Esztergomban készülő Suzukiknál, a plug-in hibridre még három évet kell várnunk.
A WagonR mellé érkezik a Suzuki-kínálatba a WagonR Smile, amely azonos alapterületen több helyet és stílust kínál.
Suzuki Swift Sport 1,4 literes Boosterjet turbómotorral. Egy régi galaxisban ugyan volt már feltöltött Swift, de napjainkban ez az első turbós változat.
Hamarosan a közutakon is találkozhatunk a kívül-belül felfrissített Suzuki SX4 S-Cross példányokkal – már a kamionokra rakodják az autókat Esztergomban.
17 650 regisztrált személygépkocsival a Suzuki 14,48 százalékos részesedést ért el a hazai személyautó-piacon 2021-ben. A márka elsősorban a hazai gyártású Vitara és az S-Cross modelleknek köszönhetően immár hatodik éve vezeti a hazai új személygépjármű értékesítést.
Gonoszabb tekintet, érdekesebb hátsó lámpák, több króm, és sok apró fejlesztés jellemzi a megújult Balenót: ezekkel a változtatásokkal a 2015-ben bemutatott modell kap még néhány év haladékot.
A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.