2018-11-20
A Megane R.S.-t születése óta úgy tartjuk számon, mint a kompaktkategória egyik nagyágyúját. Most arra voltunk kíváncsiak, mit tud a vadonatúj kiadás!
A Renault Sport mindig is tudta, hogyan lehet mezei kis- és kompakt modellekből ütős, utcai versenyautókat faragni. Sosem a nyers teljesítmény állt a középpontban, inkább a pengeéles irányíthatóságra és az élvezetfaktorra helyezték a hangsúlyt – nincs ez másképp a legújabb R.S.-nél sem. Nem mentek bele lóerőversenybe, és most elsősorban nem arra gondolok, hogy a szegmens legcombosabb autója, az Audi RS 3-as már 400 lovas – az egy másik kávéház. Az viszont egyenesen meglepő, hogy e tekintetben a Ford Focus RS-sel (350 LE) vagy a Honda Civic Type R-rel (320 LE) sem akarták felvenni a kesztyűt. Ennek talán az is az oka, hogy nyugdíjazták a 2,0 literes blokkot és helyére került az új fejlesztésű 1,8-as, melyet elsőként az Alpine sportkocsi kapott meg. A kettős megfúvású turbóval lélegeztetett motor 280 lóerőt produkál, vagyis 15 lóerővel múlja felül az elődöt. S hogy milyen a gyakorlatban? Alacsony fordulaton is nagyon nyomatékos, gázreakciója pedig villámgyors. Lehet, hogy felül nem tol akkorát, mint néhány konkurens, de az R.S. is veszettül tud menni, és emellett kiválóan alkalmas arra, hogy a jogosítványunk veszélybe kerüljön. 5,8 alatt ugrik százra, ami rajtautomatikával a kevésbé gyakorlott sofőröknek is sikerülni fog. Ugyanakkor azt a gyártók is pontosan tudják, hogy ez a 300 lóerő körüli teljesítmény a vízválasztó a tekintetben, hogy elsőkerékhajtással útra lehet-e vinni.
A Renault kitett magáért, mert a sperrdiffivel (kézi váltó, Cup csomag) és az okos, függőcsapszeges futóművel vértezte fel a modellt, de azért érezni, hogy néha küszködik a tapadással. Nem arról van szó, hogy ki akarja cibálni a kezünkből a kormányt egy nagy gázadás, de ha kihasználjuk a teljesítményt, gyorsan érezhetővé válik, hogy az R.S. elöl hajt. Mégis azt kell, hogy mondjam, a Renault újdonsága az egyik legélvezetesebb hot hatch a piacon. Ennek egyik oka kétségkívül a kategóriában egyedülálló 4Control négykerék-kormányzásban rejlik. Az elméletet ismerjük, kis sebességnél (60 km/óra alatt) a hátsó kerekek az elsőkkel ellentétesen fordulnak el, 60 km/óra felett pedig az elsőkkel megegyező irányba térnek ki. A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy egy sávváltáshoz minimális kormánymozdulatra van szükség, de ami sokkal fontosabb, hogy iszonyatos kanyarsebességre és olyan gyors irányváltásokra képes, ami jelenleg túlmutat saját kategóriáján. Az már más kérdés, hogy ehhez kell a tempós haladást támogató, nem éppen kátyúbarát futómű – a Megane R.S.-ben mindig érzi a vezető, hogy sportkocsiban ül.
Az éremnek van egy másik oldala is. Ha nem vesszük számításba a német prémium hot hatcheket, jelenleg egyedül a VW/Seat és a Renault kínál automatikus váltót. A duplakuplungos EDC erőátvitel pedig nem okozott csalódást, mert ha nem sietünk, finoman, alacsony fordulaton kapcsolgat (kihasználja, hogy nyomatékos a motor), viszont ha sportosra vesszük a figurát, olyan gyorsan gangol, amire a legjobb sofőr sem képes. Az sem mellékes, hogy R.S. módba kapcsolva minden váltásnál durrog a kipufogó – nem elég egy sportkocsinak gyorsnak lenni, kell egy kis színház is!
Ami pedig a körítést illeti, valódi szintugrás történt. Lehet szeretni vagy nem szeretni az aktuális Megane alapformáját, abban viszont szerintem kiegyezhetünk, hogy az R.S. a legtöbb autórajongónál megindítja a nyálelválasztást. Ez a diffúzor bizony még a hot hatchek között sem szokványos, és akkor még nem beszéltünk az orrkiképzésről, a sárvédő nyílásairól vagy a szélesített karosszériáról. Elöl 65, hátul 40 mm-rel szélesebb az R.S., mint egy normál Megane, ez pedig már szabad szemmel is látható különbség. Belül az Alcantara bevonatú volán, a dekorbetétek és az egész hangulat hozzák azt, ami egy ilyen autótól elvárható.
Fontos, hogy a hétköznapi használatban sem vall szégyent az új Renault. Persze a futóműve mindig kemény, de ötajtós karosszériája és elfogadható méretű csomagtartója van, autópályán pedig csendes. Ami az anyagiakat illeti, még a 9,8 millió Ft-os, EDC-váltós verzió is a szegmens olcsóbb darabjai közé tartozik (a kézi váltós 9,3 millió), miközben tudása abszolút az élvonalba sorolja. A Renault egyébként nem durrogtatta el az összes puskaporát az R.S.-sel kapcsolatban, ugyanis hamarosan jön a 300 lovas Trophy változat!
Tetszett
• dinamika
• négykerék-kormányzás
• forma, hangulat
• hétköznapi használhatóság
Nem tetszett
• érezhető hajtási befolyás
• váltó lassú irányváltásai
Összegzés
Az ötajtós karosszéria és az opciós automatikus váltó az igényekhez való igazodást jelenti, viszont az új modellben is megtalálható a korábbi Megane R.S.-ek génállománya. Ha a lóerőversenyben nem is a Renault-nak áll a zászló, az újdonság ár-érték aránya figyelemre méltó.
Renault Megane R.S. EDC technikai paraméterei:
Összlökettérfogat: 1798 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 205 kW (279 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 390 Nm 2400-4800/perc
Hossz./szél./mag.: 4364/1875/1435 mm
Tengelytáv: 2669 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1615/1569 mm
Fordulókör: 11,1 m
Saját tömeg: 1430 kg
Csomagtér: 294 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,8 s
Max. sebesség: 250 km/h
Város/országút/vegyes: n.a.
Tesztfogyasztás: 10,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: n.a. g/km
A modell alapára: 9 799 000 Ft
forrás:http://www.automotor.hu/teszt/rendezoi-valtozat-renault-megane-r-s-edc-teszt/
A Renault meglepő húzással tanulmányautóként mutatta be a Kwid mini-szabadidőautót, amelynek az európai megjelenését eddig hiába vártuk.
A Renault harmadszor mutat teljesen önvezető tanulmányautót. A tavasszal, Genfben leleplezett EZ-GO volt a polgári személyszállító, az EZ-Pro a csomagszállító változat, a legújabb, az EZ-Ultimo pedig a sofőrös limuzinok luxuskivitelű alternatívája lehet, ha egyszer megvalósul.
A Twingo most érkezett el a félidős modellfrissítéshez, ami sok apró változtatást hozott, ugyanakkor érintetlenül hagyta a kisautó kedves karakterét.
A Renault néhány nappal ezelőtt fotókat tett közzé az új, ötödik generációs Clio belső teréről, most pedig magát az autót is megmutatta. A Clio megörökölte az előd érzelemdús vonalvezetését, de elegánsabb és lendületesebb lett. S bár a karosszéria rövidült, az utastér tágasabb lett.
A Renault kisautójának ötödik generációját a Genfi Autószalonon láthatta először élőben a közönség.
Bár az elsők között dobott piacra elektromos autókat a Renault, az utóbbi években újabb fejlesztésekről alig hallottunk ezen a téren. A K-ZE szériaváltozata azonban valami új.
Tavaly mutatta be a Renault ezt a látványos, kupétetős modellt Oroszországban, és ott is kezdik most gyártani, a Duster műszaki alapjain.
Kevesebb, mint egy hónappal a hivatalos bemutató előtt kikerült az internetre egy fotó a Renault következő elektromos autójáról, ami a Zoe második generációja lesz.
Új megjelenéssel, jobb minőségérzettel és több technológiával jön a legnépszerűbb kis SUV, a Captur második generációja.
A Twingo olyan szegmenshez tartozik, amely gyorsan zsugorodik: több gyártó is jelezte már, hogy vagy egyáltalán nem gyártana kisautókat a jövőben, vagy ha mégis, akkor csak méregdrága elektromos változatokat. A Renault azonban mást szeretne.
Hivatalosan is bemutatták a Renault K-ZE elnevezésű akkumulátoros-elektromos minit, ami 61 800 jüanos alapárról indul.
A Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség mindhárom tagja a villanyautózás úttörői közé tartozott. A Mitsubihsi már 2005-ben mutatott egy elektromos Evo IX-est, és 2009-re az i-MIEV-vel először kínált szériagyártású elektromos autót.
Az aktuális Kangoo a maga 12 évével lassan a legöregebb modell lesz a piacon. Az utódot még nem mutatták be, de már készül: erre utaltak a korábbi kémfotók, és most a vázlatok is, amelyek a forma levédetése kapcsán váltak nyilvánossá.
Első ránézésre olyan, mintha egy Segway-riválist támogatna a Renault, de nem egészen erről van szó. A Nino Robotics járműve, bár működési elvében hasonlít a Segway-hez, elsősorban csökkent mozgásképességű embereknek készült.
A brit Autoexpress híre szerint már a márciusi Genfi Autószalonon kiállíthatják a Renault Twingo tisztán elektromos változatát, méghozzá jól ismert hajtással. Ugyanazzal, amelyet a Smart is használ a műszakilag a Twingóval lényegében azonos Forfour kisautóban.
A Capturhoz hasonlóan a Mégane is megkapja a Renault új, kuplung nélküli, körmös kapcsolós hibrid hajtásrendszerét.
A Genfi Autószalonra szánták, de mivel a rendezvény elmarad, a Renault legalább az interneten megmutatta legújabb tanulmányautóját, amely mindent tud, amit manapság egy autó általában, de ezen túl is van még egy különleges képessége.
A koronavírus elleni küzdelemben segítő Magyar Vöröskeresztnek adott használatra járműveket a Renault Hungária. A márka hazai importőre ezzel is szeretné segíteni a szervezet napi munkáját a rendkívüli helyzetben.
Több egyszerű modellfrissítésnél a Renault Kaptur kompakt szabadidő-autó megújulása, új a padlólemez és megkapta az 1,3-as turbómotort is.
A karosszéria fémrészén kívül mindent kicseréltek a Zoe generációváltásnak nevezett átalakítása során.
A Clio E-Tech 7,1 milliós indulóáron került az árlistába, a Captur E-Tech 10,75 millió Ft-ba kerül – kedvezmények előtt.
A Mégane RS Trophy-R a radikális változat, ami úgy drágább jelentősen, hogy nem erősebb.
A Seattól elhozott új vezér nem húzza az időt: hozzákezdett a rendcsináláshoz a Renault-nál. Első körben új vezetési struktúrát alakít ki, ahol márkák szerint alakítanak ki különálló részlegeket. Összesen négy lesz, a Renault, a Dacia és az Alpine mellett külön részleget kapnak az új mobilitási mego...
A korábbi években a teljes Renault-Nissan-Mitsubishit a francia fejlesztők látták el személyautó-dízelmotorokkal, ám ennek vége: Gilles Le Borgne, a vállalat főmérnöke azt mondja, most már csak elektromos és hibrid hajtásokon dolgoznak.
A Renault az alapjaitól tervezte át a Kangoo családot, a típusra eddig jellemző mókás részletekből mostanra nem sok maradt. Egyszerű és semleges, bár divatos formatervet kap majd, aki ezt a típust választja.
Luca de Meo január 14-én vázolja majd a cég jövőjére vonatkozó, átfogó terveket, de egy Automobilwoche által megszerzett belső levelezésből már most tudni lehet, mik az átalakítás kulcsterületei.
A Renaulution stratégia bejelentése kapcsán több újdonságot is mutatott a Renault. A Dacia Bigster mellett a Renault 5 Prototype nevet viselő sárga-fekete tanulmányautó a másik nagy újdonság, amely a Peugeot-tól nemrég elcsábított új vezető tervező, Gilles Vidal munkája.
A történelem ismétli önmagát, azaz az R5 érkezésével együtt újul meg a Renault márkajelzése.
Úgy tűnik, a Renault vezérigazgatója jobban hisz a villanyautók jövőjében, mint az elődei, így a tervezett következő dízelmotor-generáció már biztosan nem készülhet el.
A védjegyhivatalban megjelent ábrák alapján a R4-est is megidézik majd a Renaultnál, amely magas építéssel tér majd el a testvérmodell R5-östől.
764,9 kilométer – akár ennyit is képes elmenni egy feltöltéssel egy nagy akkucsomagos Renault Zoe, ha egy versenypályán köröznek vele 30 km/h-s átlagtempóval, speciális gumikkal.
Úgy tűnik, az embereknek kielégíthetetlen vágyuk van a retróra, olyannyira, hogy egyre több manufaktúra áll rá ikonikus modellek újjáélesztésére.
A Mobilize nevű márka/autómegosztó szolgáltatás kínálja majd a kínai Kiangling GSE-t az európai taxisoknak/autómegosztó sofőröknek.
A Jiangling GSE villanyautónak az alapmodellje jön Európába a Mobilize taxijaként, Kínában Luxury GT néven sportmodellt is kínálnak.
A Renault Csoporthoz tartozó Hyvia bemutatta a Renault Master H2-Tech elnevezésű, tüzelőanyagcellás haszonjármű prototípusát.
Az új Renault Kangoo Van-nek ítélte oda az Év Nemzetközi Haszonjárműve 2022 (IVOTY) díjat a 24 európai újságíróból álló szakmai zsűri. A Renault legújabb kishaszonjárművét ítélték a legjobbnak az új Mercedes-Benz Citan mellett az elmúlt 12 hónapban megjelent 14 kishaszongépjármű közül.
Nem először hallunk hasonló ígéretet, de az autógyártóknak nincs is nagyon más választásuk: az EU-ban már egyértelműen kivégzik a dugattyús motorokat az évtized végére, később pedig már csak Ausztrália marad, és a fejlődő piacok, ahol ilyesmit még el lehet majd sütni.
Van olyan tulajdonsága az új Renault Kangoo-nak, amivel mindenkit leköröz a kategóriájában. Hazai utakon próbáltuk ki a harmadik generációs változatot.
A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.