• Győr
    9028 Győr,
    Külső Veszprémi u. 6.
    +36 20/244-67-37
  • Mosonmagyaróvár
    9200 Mosonmagyaróvár,
    Szekeres R. u. 17.
    +36 20/311-77-37
  • Sopron
    9400 Sopron,
    Balfi u. 162.
    +36 20/366-68-23
Kövessen minket a Facebook-on!
hírek
2018.07.19.
 A világ leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota a központjának otthonául szolgáló Toyota Cityvel közösen elkezdi az összekapcsolt járművek adatai alapján történő útkarbantartási ellenőrzések...

2018.06.06.
 2018 első negyedévének világszintű újautó értékítési eredményei azt mutatják, hogy az alternatív meghajtású járművek (AFV), ezek között is kiemelten a hibrid elektromos (HEV), hálózatról tölthető...

2018.05.10.
 A világ leginnovatívabb autógyártójának tartott, a mesterséges intelligencia, a robotika és az önvezető autók területén folytatott fejlesztések területén is élen járó Toyota amerikai fejlesztési...

Hírek

Közülük kerül majd ki az év pickupja

2017.11.14.

 A rangos „Év Haszongépjárműve” (IVOTY) díj elismert szakújságírókból álló nemzetközi zsűrije kétévente az „Év Pickupja” győztesét is kiválasztja az adott időszakban bemutatott új modellek közül. Az először 2009-ben megrendezett IPUA díj mára fontos elismeréssé nőtte ki magát az autóiparban, s az évek során egy olyan szakértő zsűri is kiformálódott, amelynek tagjai 15 európai államot képviselnek. A 2018-as megmérettetés egyik nagy favoritja a világ legnépszerűbb pickupja, a jövőre 50 éves Toyota Hilux tavaly bemutatott legújabb generációja.

 

 

 

 

 

 

 

A pickupok manapság minden eddiginél népszerűbbek, hiszen egyre több szolgáltatást kínálnak, amivel számos vásárlói igényt képesek kielégíteni. A japán gyártók hagyományosan uraljáj ezt a szegmenst (közülük is leginkább a Toyota legendás modellje, a jövőre 50 éves Hilux, amelyből az elmúlt öt évtizedben több, mint 18 millió darab talált gazdára világszerte) a mezőnyt mindössze néhány európai versenytárs színesíti némiképpen. Mostanára ugyanakkor három további márka is meglátta a növekedés lehetőségét az egyre közkedveltebb pickupokban, és bemutatta – vagy éppen bemutatni készül – saját modelljeit.

 


A Fiat Professional voltaképpen nem más, mint a Mitsubishi L200 duplakabinos pickup, csak éppen más emblémával és más névvel (Fullback), miközben hajtásláncuk és utastér-kialakításuk megegyezik. Az összkerékhajtással összekapcsolt 2,4 literes dízelmotor 150 vagy 180 lóerős (430 vagy 380 Nm-es) változatban választható. Két másik márka, a Renault és a Mercedes-Benz is közös autót készített, s mindketten a 2016-os IPUA-győztes Nissan Navarát vették alapul saját 1 tonnás pickupjuk megalkotásához. A Renault Alaskan és a Mercedes-Benz X-osztály tervezői kihasználták ugyan a japán hasonmás kiforrott technológiáit, ám így is eurómilliókat költöttek arra, hogy az autót a saját képükre formálják. Az Alaskan láthatóan jobban hasonlít a Navarához, hiszen annak motorválasztékával és karosszériájával készül. Az autó szíve a Renault-Nissan Alliance 2,3 literes, ikerturbós dízelmotorja. A Mercedes-Benz megnyújtotta a Navara karosszériáját, sőt kissé le is ültette és kiszélesítette a felépítményt. Kezdetben ők is ugyanazt a 2,3 literes blokkot használják 161 és 188 lóerős változatban, később pedig egy 3,0 literes V6-os dízel is megjelenik a kínálatban. A külső és belső változtatások mellett az X-osztály futóművét is feszesebbre hangolták. Mindkét pickup a Nissan barcelonai üzemében készül, vagyis ugyanott, ahol a Navarát is gyártják.


Az új V6-os dízel bevezetésével tovább bővült a legújabb Volkswagen Amarok motorpalettája, emellett pedig az autó felszereltsége is gazdagabb lett. Mindez azonban nem csupán a vásárlók igényeinek kielégítését szolgálja, hanem azt is, hogy az autó továbbra is állja a sarat a piaci versenyben – különösen az újonnan érkezőkkel szemben.

 


A Toyota Hilux (amelyet annakidején a Top Gear legendás adásában a műsorvezetőknek legváltozatosabb módszerekkel sem sikerült elpusztítatnia – az erről szóló videó itt tekinthető meg: https://www.youtube.com/watch?v=xnWKz7Cthkk) elég hosszú történetet írt már ahhoz, hogy az iparágban sokan felnézzenek rá – ráadásul mára a Toyota maradt az egyetlen olyan független japán márka, amely pickupot is gyárt.

 

 

A legújabb Hilux tavaly jelent meg a piacon, hűen folytatva azt a több évtizedes hagyományt, amelynek legfőbb értékei a keménység, a legendás megbízhatóság, és a hosszú élettartam, ráadásul az Euro NCAP biztonsági tesztjén a pickup által valaha legjobb eredménnyel, és természetesen öt csillagos minősítéssel végzett. A modell egyébiránt nem csupán a világ legnépszerűbb pickupja: Európában és Magyarországon is az értékesítési listák élén áll. Európában szeptemberig 26.889 darab talált belőle gazdára, 27%-al több, mint az előző év azonos időszakában, ez a Toyota európai értékesítéseinek 4%-át jelenti. Ugyanebben az időszakban Magyarországon 826 Hilux talált gazdára (a Toyota hazai eladásainak 7,6%-a), ami 35,6%-os növekedést és 28%-os (a szegmenst megtisztítva a re-exporttól 36,6%-os) szegmensrészesedést jelent. Jól illusztrálja a modell magyarországi fontosságát, hogy a hazánkban eladott mennyiség az európai Hilux eladások 3%-át tesz ki, míg a teljes hazai Toyota eladás csak az európai összértékesítés 1,1%-át képviseli, azaz, pickupok tekintetében Magyarország háromszoros súllyal képviselteti magát az európai piacon mint a többi modell esetében. Több szakértő szerint a Hilux a 2018-as ’Év pickupja’ megmérettetés egyik nagy favoritja, biztosat persze csak az eredményhirdetés után tudunk majd.

 


Egy biztos, az SUV szegmenshez hasonlóan a pickupok háza táján is izgalmas időknek nézünk elébe, hiszen a következő évek során több nagy autógyártó is belépni készül a szegmensbe. Az IPUA 2018 hivatalos bejelentésére és prezentációjára novemberben kerül sor a franciaországi Solutrans közlekedési és szállítmányozási szakkiállításon.
 

forrás:Toyota Central Europe Kft. -hivatalos sajtóközleménye









Akciók | Új autók | Ajánlatadó | Szervizszolgáltatások | Szerviz időpont kérés | Szolgáltatások | Használt gépjárművek | Hírek, újdonságok | Álláslehetőség | Kapcsolat
weboldal tervezés: IRQ