Hírek, újdonságok
Hírlevel
Kövessen minket a Facebook-on!
hírek
2018.04.06.
   A Renault városi kiskocsija az idén már hatéves lesz, így már az idén várható az utód, amelyről érdekes módon eddig nem készültek értékelhető kémfotók.

2018.03.08.
     Elölről lehet beszállni az utastérbe egy rámpán keresztül, így akadálymentes az EZ-GO belsejének megközelítése.

2018.02.09.
  A RS eleve nem rossz alapokra építkezik, de kisebb motorral vajon tudja e tartani a lépést a háromszáz lóerő feletti kompaktokkal?

Hírek

Megkapó jelenség – Renault Captur 1.5 dCi 110 teszt

2018.01.19.

 

 Szeretik a vásárlók a Capturt, amelyet most megújult formájában vizsgáltunk.

 

 

 

Nemrég kapta meg frissítését a Renault népszerű, kiskategóriás szabadidő-autója, a Captur, ahol kibővítették az egyedi megjelenést biztosító választási lehetőségek számát. Ehhez hozzájön még az új Initiale Paris csúcsfelszereltség megjelenése, amivel szintén a vásárlói igényekre válaszolnak, hiszen eddig is gazdagon választottak a kuncsaftok az extralistáról.

 

 

A tesztautó maradt a „régi” Intens csúcsszintnél, de azért igyekeztek sajátos külsőt biztosítani neki a 140 000 Ft felár ellenében választható kétszínű megjelenéssel, majd ezen felül további 150 000 Ft-ért kiválasztották a kék zafír karosszériát szürke tetővel, és 25 000 Ft-ért még a 17 colos Emotion keréktárcsákat is megkapta. Ezen felül megfigyelhető rajta a modellfrissítés újdonsága, a ködlámpafészket C ívben keretező LED-es menetfény, ami a Renault szerint egyedi vonás, de a közutakon már évek óta lehet találkozni vele, igaz, elvétve, hiszen az elektromos hajtású Volkswagenek sajátja. Látványosabb lett még a hátsó, LED-es technikájú lámpa is.

 

 

Az utastérben nagyjából minden maradt a régiben. Muszáj pontosan megcélozni az R-Link Evolution (80 000 Ft felár) fejegység érintőképernyőjét, mert a környéke fényes fekete, amelyen nagyon meglátszanak az ujjlenyomatok. Ez a feláras rendszer már online kapcsolatot is nyújt, de aki külföldön is szeretné használni a navigációt, annak 20 000 Ft-ért kell megvennie a Teljes Európa térképcsomagot. Nagy ötlet a cipzáros rögzítésű, könnyen levehető és mosható üléskárpit, bőven megéri a 20 ezer Ft-os felárat. Mivel az első ülések támlája kemény műanyag borítást kapott, azok is könnyen tisztán tarthatók. Újabb szokatlan és praktikus megoldás az anyósülés előtti fiók, azonban hiába óriási a térfogata, ha igazából csak úgy lehet hozzáférni, hogy senki nem ül a vezető mellett, hiszen az ottani lábtérbe lehet kihúzni. Az új első ülések jobban tartják a testet, a gyakorlatban ez úgy jelentkezik, hogy még hosszú, több száz kilométeres autózás után is pihenten száll ki az ember a Capturből. Teljesen hátratolt második üléssorral egész jól el lehet férni, magasabbaknak is csak az jelent gondot, hogy az aszimmetrikus támlaburkolat miatt az ajtó felőli oldalon kevesebb hely jut a térdnek.

 

 

Annak ellenére, hogy már régóta választható az 1,5 literes dízel erősebbik, 110 lóerős változata ebben a karosszériában, még mindig nem sikerült eltüntetni a hangját. Hidegen krákog, hörög és fütyül az erőforrás, amely városi tempónál a meghatározó zajforrás az utastérben, de országúti tempónál és afelett már beleolvad az általános menetzajba. Noha ez a leginkább alkalmas erőforrás a hosszú távú utazásokra, autópályán már érezhetően tudásának határán dolgozik, emelkedőn vagy gyorsításkor vissza kell kapcsolni. Ilyenkor egyébként a fogyasztás is megugrik, a teszt során mért 6,2 l/100 km-es átlag is ennek köszönhető, városban és autóúton 5,5 l/100 km körüli értéket írt a számítógép. A 3,9 milliós alapárával anyagiak tekintetében állja a versenyt a konkurenciával a Renault kis szabadidő-autója, a listaárakat nézve a vetélytársaknál is ilyen árban adják a hasonló teljesítményű autókat.

 

Összegzés


Most már kiélhetik vágyaikat a Captur-vásárlók, hiszen látványosabb megjelenést is lehet konfigurálni. Maga az autó alig változott a frissítés során, tehát továbbra is maradt egy általánosságban jól használható, megfizethető szabadidő-autó.


Tesztautó

 

Renault Captur Energy dCi 110
Összlökettérfogat: 1461 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 81 kW/110 LE 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 260 Nm 1750/perc
Hossz./szél./mag.: 4122/1770/1566 mm
Tengelytáv: 2606 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1531/1516 mm
Fordulókör: 10,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1205/557 kg
Csomagtér: 377-455/1235 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,4 s
Max. sebesség: 180 km/h
Város/országút/vegyes: 4,0/3,6/3,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 98 g/km
A modell alapára: 3 899 000 Ft (Energy 0.9 TCe, 90 LE, Life)
A tesztelt verzió ára: 5 799 000 Ft


forrás:http://www.automotor.hu/teszt/megkapo-jelenseg-renault-captur-1-5-dci-110-teszt/