Hírlevel
Kövessen minket a Facebook-on!
hírek
2017.09.25.
   Bármilyen furcsa is egyeseknek, sosem létezett olyan művész, hogy André Aircross. Ezt csak azért mondom, mert nemléte ellenére ő váltja Pablo Picassót.

2017.06.13.
 Az év elején mutatták meg a C-Aircross tanulmányt, és már akkor sejteni engedték, hogy ezen alapul majd a C3 magas változata. A Citroën nem is okozott csalódást: a szériamodell a tanulmány épp csak...

2017.05.16.
   Az új elnök számára egy egyedi szolgálati autót készített a Citroen, mely a mai trendeknek megfelelően egy SUV-ra épül.

Hírek

Felbukkant a Citroën új csodafutóműve

2017.04.20.

 Magáról a C5 Aircrossról többször is hallhattunk már, de a részleteket csak most árulták el. Erős turbós benzinmotorokkal, vagy hibrid összkerék-hajtással kínálják majd a nagydarab szabadidő-autót, és ebben mutatkozik be az új csodafutómű, amely a legendás hidropneumatikus rugózáshoz hasonlóan nem tartalmaz mechanikus rugózó elemeket.

 

 

A Progressive Hydraulic Cushions elnevezésű rendszer a gyáriak szerint tipikusan Citroënes, kivételesen sima és kényelmes utazást tesz lehetővé. Jóval egyszerűbb rendszerről van szó, minta milyen a hidropneumatikus rugózási rendszerek voltak. Tulajdonképp egy hagyományos mechanikus futómű, két progresszív hidraulikus csillapítóegységgel kiegészítve, amelyek a futóműmozgások végpontjai közelében lépnek működésbe. Így ahol a futómű felütne, ott lelassítják a mozgását. Hogy ez ér-e annyit a gyakorlatban, mint a legendás hidrós futómű, az majd a gyakorlatban kiderül – mindenesetre biztosan olcsóbb és egyszerűbb.

 

 

A C5 Aircross viszonylag nagy méretű – csak a tengelytávja 2,73 méter – ami a gyáriak szerint kivételes helykínálatot eredményez. Belül a C4 Cactus lekerekített sarkú téglalapokból építkező stílusával találkozhatunk, de a képek alapján meglepően igényesnek tűnő anyaghasználat mellett. A műszerfalon minden digitális, a hagyományos műszereknek nyoma sincs, és a legtöbb funkció a középkonzol 12,3 hüvelykes érintőképernyőjén keresztül érhető el.

 

 

Ahogy a PSA-tól már megszokhattuk, a nagy motorok teljesen hiányoznak a kínálatból: Kínában 165 és 200 lóerős 1,6 literes turbós benzinmotorok alkotják a választékot. A csúcsmodell az erősebb benzinmotor mellé egy 100 lóerős villanymotort is kap, amely a hátsó kerekeket hajtja. Így az összteljesítmény 300 lóerőre emelkedik, de a rendszer emellett összkerék-hajtásként is működik, és elvben 60 km-t tisztán elektromos üzemben is meg lehet vele tenni. A Li-ion akkumulátor természetesen külső forrásból tölthető.

 

 

A Citroën állítólag már októberben elkezdi a típus forgalmazását Kínában, Európába viszont jelentős késéssel érkezik az autó: errefelé 2018 második felében kezdik a piaci bevezetését.

 

forrás:http://totalcar.hu/magazin/hirek/2017/04/19/felbukkant_a_citroen_uj_csodafutomuve/